God Fortsättning, som man brukar säga

Jaha då var det slut på julen nu då. Nu är det inte ens annandag längre. Nu är det mellandag. Och nu när man är som slappast, slöast och segast och uppskattar som allra mest den här härliga soffan hemma hos mamma & pappa så kryper såsmåning om nyårsafton på en med skrämmande uppmaningar om att man ska kasta sig in i ytterligare en dimma bestående av bubbel, vin, öl och för mycket mat. Tänk vad bra det skulle vara om nyår kunde infalla på våren eller sommaren så att man kunde sprida ut roligheterna lite. Nu kommer allt på en och samma gång.

Och det är alltid samma visa på juldagen. Jag längtar nästan halva hösten efter juldagskalaset eftersom det är då alla äntligen träffas igen, vi som kanske inte träffas tillräckligt ofta annars. Dessutom träffar man ju alla gamla rävar från förr väl ute på krogen och går igenom de artiga och vuxna men faktiskt nu förtiden intressanta fraserna "Vad gör du nu för tiden då?". Och i år var det extra kul med den frasen eftersom jag äntligen slapp säga "Nej, jag bor fortfarande kvar här i Örebro men kul för dig att du flyttat, ja jag ska också göra det snart".

Så även detta år när jag vaknade upp den 25:e kände jag mig mer än osugen på att hoppa in i fest-clothes och öppna nya flaskor, efter 2 kvällars snapsande och ölande med familjen. Så jag gav mig in i det hela med inställningen att ta en lugn halvkväll utan krogbesök. Eftersom jag och 5 till av polerserna inte hade några biljetter så trodde vi att det var kört för vår del. Men på grund av Örebros floppande juldag så var det inte kö på ett enda ställe i stan. Så vi kom smärtfritt in på Njuta där det blev en riktigt lyckad kväll, skitkul hade jag. Tack alla söta tjejer för en rolig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0