Goodbye Örebro och tack för den här gången

Så har helgen kommit till sitt slut, och mer därtill, nu är det ju måndag.

Så hur gick det?
...Jag snubblade inte i kyrkan, tack och lov eftersom jag bar in det lilla knytet. Men tung var hon så jag kunde inte hålla i henne hela tiden, hennes mor fick ta över efter en stund. Men jag stod inte tomhänt för det, nej jag fick minsann hålla i ett dopljus. Lite oroväckande var det dock, jag minns ju luciatågen när man var liten och var tärna. Man blev ju så yr i hyvudet av att stå och andas in stearinljus-ångorna. Men jag klarade mig utan att svimma på prästen, som för övrigt var en kul prick. Det är inte den första egenskapen jag tänker på när jag hör ordet präst. Ännu roligare vad min käre brorson Hugo, 5 år, som tyckte att han och prällen hade blivit bundis i sakristian, så när prästen Nisse stod och talade med mörk röst i kyrkan satt Hugo längst fram och viskade (om man nu kan kalla det viska när det nästan överröstar en präst med mikrofon) "Niiiiisseeeeee", och ville vinka till sin nyfunne vän. Det var kul.

I lördags kväll var det kalas på schemat. Först fördrink hos Elin (som egentligen innefattade 2 shots, en drink och en cider) sedan fortsatte festen hos Corinne, för att sedan gå vidare till Njuta. Kvällen avslutades sedan med 2 cheeseburgare på McDonalds. Det finns inget man är mer sugen på efter en festkväll.

Igår var en mysdag med familjen. Det var slappande, sällskapsspel, glögg, julmust och pepparkakor!

Om några timmar bär det av mot mitt andra hem Stockholm igen.

Bilder på mina fina dekorationer på dopet kommer!

Byebye

Kommentarer
Postat av: Mamsen

Längtar redan efter dig. Det var verkligen en mysig helg.

Kram älskade dotter!

2008-12-02 @ 09:29:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0