Jag skojade bara...

Kommer ni ihåg när jag skrev att jag skulle till Skansen och titta på luciatåg. Jag ljög visst. Inte avsiktligt dock, men det blev inte så. Efter mycket om och men, dvs mycket beklaganden över en öl för mycket i fredags så kom vi iväg, efter en busstur genom verkligen hela stan, som tog ca 45 mnuter i stillastående trafik så anlände vi till Skansen. Då såg vi det fasansfulla för två studenter som uppskattar varenda krona för att kunna köpa julklappar till nära och kära. 75 kronor i inträde! Inte värt för att se lucia sjunga kom vi fram till. Så vi bestämde oss för att nöja oss med att se Sunes luciatåg i avsnitt 13.

Just när vi började fundera över vad som skulle ske härnäst såg vi den. The skylt.

 "Gratis Entré på Gröna Lunds julmarknad"!

Det ordet reagerar man bara så starkt på när man är student. Så vi gick in! Där var det julstämning!



Där var det en miljon julgranar, 2 miljarder lampor, skridskobana med julmusik, glöggdoft, tomteverkstad, tomtegym i miniatyr, varm choklad, och självaste TOMTEN! Jag trodde inte att han fanns, men han var där! Jag lovar!


Nu börjar det verkligen dra ihop sig till jul känner jag. Jag har herregud bara 3 dagar kvar här hemma. Sedan bär det av till det andra "hemma". På torsdag (min födelsedag! hihi) åker jag hem med förjäkla mycket packning misstänker jag. Jag ska ju ha med mig alla julklappar, och kläder och skor för alla tillfällen unde hemmavistelsen. Dessutom ska jag ta med 5 böcker och min dator så att jag kan plugga unde "lovet". My God, det kommer bli mycket att bära! Men det ska bli myspys att komma hem och vara i Örebro längre än bara över en helg.

Imorgon ska jag försöka påbörja min hemtenta, men planen är även att gå och leta lite klappar. Sedan är det skola nästan hela tisdag så det får bli onsdag som blir den stora julklappsköpardagen.

Stiillaaaa Naaaatt, Heeeelga Naaaaatt...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0