Julpyssel!

Som de flesta som känner mig kanske redan vet så älskar jag att pyssla! Hmm... det har jag nog redan nämnt här... Men nu har jag nämnt det 2 gånger! Och vilken högtid är det nu igen som är som gjord för att pyssla till? Och vilken högtid är det som jag ääääälskar? Kanske på grund av det här med pysslet bland annat...

Jo Juuuuuuuleeeeeen! Christmas! El Navidad! Stilla natt, O helga natt, Tipp tapp tipp tapp, Julen är häääääär!

Så. Självklart har jag pysslat. Pepparkaksbak, julgodisbak, pyntande av pepparkakor och burkar innehållande pepparkakor och julgodis, och pyntande av lägenheten! Slå på en jullåt på datorn (tips: Carol of Bells), se, njut, och låt julkänslan flöda!





Där har vi alltså de omtalade fina pepparkaksformarna föreställande djur. Någon som har ett förslag på vad det oidentifierade djuret kan föreställa? Apa? Loris? Sengångare? Tigerbebis? Ingen som vet, ingen som vet.
Längst ner har vi mina tupperware-burkar som jag har pimpat och gett en lite mer christmasy look.






Mitt julfönster med julgran, stjärna och tomtar







Min provisoriska adventsljusstake, som i vanliga fall rymmer 6 ljus. Man tager vad man haver.







Har man ingen julgran så får man hitta andra ställen att placera julgranskulorna och glittret på, till exempel befintliga hål i väggen, taklampan och redan ditplacerade prydnader.





                


Ja Poppan, den är också med, såklart!









Så ser alltså julstämningen ut här hos mig i mitt crib! Nu ska jag gå ner till stället där det säljs julgranar och se om någon har tappat lite granris. I så fall ska jag vara en vänlig själ och städa upp på marken... och kanske få med mig några kvistar hem och sätta dem i en vas, klä dem med julgranskulor och glitter, så att jag får uppleva den underbart fantastiskt ljuvliga doften av julgran här hemma innan jag far till Örebro för julfirande...



Ho ho ho
(som tomten brukar säga)

Kommentarer
Postat av: Mam

Underbart !!!!!!!!!!!

2008-12-15 @ 08:44:55
Postat av: emma polis

men kvinna. Det är ju en bläckfisk!

2008-12-16 @ 16:35:53
Postat av: Magister Acke

Tip-tap-tip-tap.. Det är bara roooligt

2008-12-16 @ 18:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0