Nu är det jul igen!

Nu är det bannemej den 21:a december. Äntligen får jag använda det ålderdomliga och härliga uttrycket:
Nu står julen för dörren!
Hihi, jag ska nog säga det flera gåger idag.

Igår ängade jag dagen åt diverse pyssel, inslagnig av paket, och lite hemligheter. Idag bär det av till metropolen; Köping. Det är nämligen där hon bor, farmor Gunvor. Där blir det fika. Tyvärr inget kaffe för min del, för jag har drabbats av en av världens otäckaste åkommor: Jag har ett sår i gommen, precis bakom framtänderna! Ruskigt motbjudande. Det förskräckliga gom-såret resulterar i att jag inte kan bita av saker, (fick äta morgonmackan med kniv och gaffel), kan inte dricka varma drycker (till exempel det efterlängtade kaffet på fikat hos farmor), och kan heller inte prata rent då alla bokstäver där man sätter tungan mot gommen uteblir.

Där får det räcka med gnällande, nu har nog hälften av läsarna tröttnat. Men jag tycker så himla synd om mig själv så jag ville bara gny och jämra mig en stund.

Ikväll blir det julstämning, falalalalalalalala. Granen ska kläs och knäcken ska kokas. Med all säkerhet kommer filmkameran åka fram och någon kommer att säga "jag blir alldeles knäckt". Det har inte gått ett år utan att någon dragit det fantastiskt skojsiga skämtet. Vi är för roliga i min familj. Vad vore julen utan dess traditioner? En vanlig dag utan snö.

Nu ska jag göra mig redo för dagen, so long så länge!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hmm..hmm..var har jag sett detta blogginlägg förut??hmm..kan inte komma på det riktigt..hmm..

2008-12-21 @ 20:26:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0