Pluggdag - tråkigt, trist och träligt

Nu ska jag gnälla en stund.

Idag är det pluggdag. Bläh. På onsdag är det tenta igen. Bläh. Jag är inte så värst motiverad att plugga just nu. Jag vill mest ut på stan och handla julklappar, pynta lite till och baka lite mera. Och när man ändå bara får sitta inne i samma soffa i samma soffhörn hela dagen så blir man så sugen på att göra alla andra hemmasaker som annars är så tråkiga, som att städa, diska och gärna sortera saker och städa saker som inte behövs städas, tex lådor och garderober. Ännu värre så måste jag ha datorn framför mig när jag pluggar, och då finns det en alldeles för överhängande risk (vafan, det där var tredje gången någon stoppade in något i mitt brevinkast idag!) att göra alla hundra miljoner saker man kan göra på en dator, som tex att lägga patians, läsa "tidningen", skratta på youtube, radera gamla mail i inkorgen, titta på alla kort jag har tagit från 2003 till nu (det kan ta ett tag), eller varför itne blogga lite?! Bläh.

Nu har jag slutat gnälla.

Nu ska jag göra lite mat, sedan ska jag plugga lite faktiskt faktiskt. Faktiskt.

Heppåre ...(sålänge)

Kommentarer
Postat av: Magister Acke

menar du "patiens"? (av engelskans "paience" som i "tålamod")

2008-12-09 @ 19:52:57
Postat av: Magister Acke

fan jag stavade fel! Tänka sig. Jag är mänsklig :)

2008-12-09 @ 19:53:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0