Så var det Nyårsafton igen

Tänk att det alltid blir nyårsafton en vecka efter julafton. Aldrig glömmer man bort det. Hahahaa...... det vore visserligen ganska roligt om man faktiskt skulle glömma bort nyårsafton ett år. Liksom vakna dagen därpå och undra varför det var "ett sån't liv" utanför fönstret vid tolvslaget, och sedan komma på flera dagar efter att man missat nyårsafton. Undrar om det skull ha någon påverkan på kommande år. Jag är mycket för det där med att spekulera kring orsak-verkan-fenomenet. Man skulle nog i alla fall kunna skratta åt det i efterhand.

Hur som haver, nu är det återigen ordnat och spikat inför kvällen. Det blir trerättersmiddag i en stor lägenhet i stan. Och alla har lovat att INTE gå till Järntorget vid tolvslaget för att titta på fyrverkerierna. Jag vet inte vad som for i oss förra året när vi av någon märklig anledning fick för oss att det skulle vara en bra idé. Det var inte så kul. Kallt, crowded och bara barnfamiljer och "fulla" fjortisar. Ack nej. I år stannar vi inne. Skönt att slippa flänga runt.

Så oxfilén är inhandlad direkt från den-där-barbaren-som-styckar-djur-for-a-living (jaaa jag vet, "ät inte köttet då om du tycker det är så hemskt", men det är ju gott, jag vill bara inte tänka på att det är en styckad Muuu som en gång i tiden levde ett lyckligt familjeliv) och nu är några av kvällens gäster och handlar resten av maten. Jag stannade hemma, jag tyckte det fick räcka med 6 personer som ger sig iväg till Ica, jag förlitar mig på att det blir välhandlat. Själv brukar jag ju ha lite svårigheter med att förtära mat vid stora tillställningar med mycket folk. Fråga mig inte varför, men jag har hört om många andra som har samma märkliga störning. Jättekonstigt, jag vet. Men av någon sjuk anledning så väljer matstrupen att krympa till halva dess storlek vid en del tillfällen. Då är det bara att lyda den jäveln. Och det värsta jag vet är när folk påpekar eller sitter och tänker att jag äter lite. Eftersom jag inte direkt kan liknas vid någon Babben Larsson till kroppsformen så blir jag då nojjig att folk ska tro att jag är en sån där tjej som äter salladsblad till lunch och kedjeröker för att vara smal. "Du skulle bara veta hur mycket jag äter när inte folk ser" tänker jag då.  Därför lägger inte jag mig i matvalet, utan sitter istället här och funderar över vilket slags preparat jag bör skaffa som minskar oönskad och överdriven tankeverksamhet.

Snart kommer moster och morbror hit, så nu ska jag klä mig för att gå ner och äta frukost när dom dricker sitt förmiddagskaffe.

Och R-J - Det är okej att tvätta på nyårsafton, så länge du inte gör det efter kl 23.00 :) Jag ska faktiskt sätta mig och plugga lite en stund sedan. Men om jag känner dig rätt så kommer du börja sippa på ditt Bag-in-Box så småningom, och bli mer och mer sugen på att svänga de lurviga, och så kommer kvällen sluta kl 6.00 imorgon bitti. Jag vet nog ;) Ha så kul whatever du gör!

Och alla andra:
Ha så kul/roligt/trevligt/mysigt ikväll som ni bara kan!
För er som varit missnöjda med 2008, tänk på att 2009 kommer med nya tider, chanser att börja om och ha mer tur i livet.
Och ni som haft 2008 som favoritår hittills, ni kan bara göra 2009 till ännu bättre!




GOTT NYTT ÅR!!





Kommentarer
Postat av: RJ

Tack så mycket. Jag ska ha jättetrevligt. Du vet ibland när man tycker att det bästa vore att sätta sig själv i ett rum med vita väggar.. för man vet att ma skulle ha roligast där. det är så jag känner nu.



Tvätten är redan klar! Nu ska jag snart ta en promenad och sedan börja med städningen. Och sen ska jag laga mat. Tandoori-kyckling dagen till ära... och kanske kommer jag smutta lite på mousserande till tolv-slaget! =)



Lycka till med din lista!



nyårspuss

2008-12-31 @ 12:26:53
URL: http://karolinefin.blogg.se/
Postat av: Michael

Jaha? Och?

2009-01-01 @ 13:35:10
Postat av: Magister Acke

Blåsippa på sitt bag-in-box-vin eller? :)

2009-01-01 @ 20:07:54
Postat av: Josefine

Sippa... sippa? Sippra? Sipra? Vafan heter det?

Och vadå "Jaha? Och?" ?

2009-01-02 @ 12:20:02
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Magiter Acke

"Zippa" heter det ju. (Av engelskams "zip" som i "smutt" :)

Och vadå "Och vadå "Jaha? Och?"

Kram /Storebror

Ps. Tack för alla fina julklappar. I love you, liilsis

2009-01-02 @ 14:08:04
Postat av: Josefine

Ibland får man försvenska ord. Du säger ju inte att du ska bowl. Du säger ju bowla. Ha. Och du har skrivit "Jaha? Och?" undertecknat Michael.

2009-01-02 @ 14:32:33
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Josefine

Ibland får man försvenska ord. Du säger ju inte att du ska bowl. Du säger ju bowla. Ha. Och du har skrivit "Jaha? Och?" undertecknat Michael.

2009-01-02 @ 14:32:45
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Storebror Acke

Och du upprepar dig :)

2009-01-02 @ 16:46:09
Postat av: Magister Acke

Dessutom är det redan försvenskat. Det är bara stavningen du har fel på. Ha-HA :)

2009-01-03 @ 08:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0