Vardag? Nää...

Dom säger att det är vardag idag och folk återgår till jobbet. Nej, det här kan jag inte riktigt acceptera. Är det slut på fröjden nu? Nää. Det är ju fortfarande mellandagar! Jag tänker minsann inte återgå till någon jäkla vardag. Fast ändå så längtar jag nog lite efter vardagen hemma i Stockholm på något vis. Jag gillar ju ändå rutinerna; åka till skolan några timmar ca 3-4 dagar i veckan, åka tunnelbana upp på stan och gå runt och kika, myskvällar med världens bästa kille i soffan framför en film. Sånt som är så himla vardagligt til vardags blir ändå till något man längtar efter när det inte är vardag. Trots att jag har det jättebra och mysigt här hemma i Örebro. Men jag vill ändå inte erkänna att det är vardag idag. Men. Dilemmat med den tesen är ju att jag ska sitta framför boken och datorn hela dagen eftersom jag nästan inte har pluggat något alls sen jag kom hit. Så det kan gå.

I övermorgon är det nyårsafton, hur knasigt är inte det då? Men nu börjar nog planerna ordna upp sig verkar det som. Efter den snart kommande duschen är det nog dags att prova festblåsan för att se hur det känns!

Kommentarer
Postat av: R-J

Så, vad händer på nyår då? =)

2008-12-29 @ 18:55:38
URL: http://karolinefin.blogg.se/
Postat av: Josefine herself

Jadu R-J. "Nu börjar det ordna upp sig" tänkte jag och slappnade av, men ack vad jag bedrog mig. Nu är vi tillbaka på ruta ett igen, eller åtminstone 3:e rutan, av 5 möjliga. Men det löser sig har jag tänkt. Vad ska du själv göra R-J, whoever you are?

2008-12-29 @ 19:13:49
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: R-J

Jag ska tvätta, städa och kolla på film i min ensamhet... Kanske gå ut på balkongen när klockan slår tolv.. om det inte är för kallt =) vilka är de fem förslagen då?

2008-12-29 @ 19:43:32
URL: http://karolinefin.blogg.se/
Postat av: Josefine

Men R-J (Roger-Jürgen?) det lät inte det minsta kul. Kan du inte vänta med att tvätta och städa till dagen därpå åtminstone? Haha. Finns det ingen du kan leka med? Du får väl ta dig tillbaka till Örebrew igen! Nu har det löst sig för mig igen i alla fall! :) Och P.S Det fanns aldrig 5 förslag, det fanns bara 5 rutor.

2008-12-29 @ 22:11:00
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Roger-Jürgen

Nä, det fanns ingen annan tvätttid.. men du ska väl inte partaja på förmiddagen du heller? =)

Jo, alltid finns det väl nån.. Men det ska faktiskt bli himla skönt. Om jag vill festa, så är det ju bara att dra på sig blåsan och ge sig av. Men just nu är jag inte alls sugen på det faktiskt. Jag tänkte att du kunde ordna en stor pompa&ståt-fest nästa år. Då kommer jag vettu =) Vad blir det nu då för er?

2008-12-30 @ 17:04:01
URL: http://karolinefin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0