Det var ju ingen snö här heller!

Var det bara en dröm? En vacker vit och fluffig dröm? Eller var det snö på riktigt? Det höll inte i sig länge. Det var för vackert för att vara sant. Nu känns det som oktober igen. Men på måndag är det ju december, då kanske det kan komma lite snö, för att liksom bevisa att den efterlängtade mysmånaden äntligen är här.

Hur som haver, nu är jag i alla fall i Örebro igen. Och det ser ut som sist. I alla fall det lilla jag sett än så länge. Vägen från centralstationen hem till mamma och pappa, där det ikväll vankades KÖTT! Det var lägnesedan. Sedan såklart Idol, och det var tamejfan på tiden att det lilla barnet åkte ut. Jag har inte så mycket emot honom, men kom igen. Idol? Idol.

Imorgon däremot blir det vilda äventyr. Jag ska ju till kyrkan. Där går det vilt till har jag hört. Klockan 13.00 ståndar dopet, och jag har just fått reda på att jag som ärofylld gudmor ska bära in det lilla knytet, och stå på scenen (om man nu kan kalla det scen i kyrkan) och hålla i gullet medans prästen gör vad han nu ska göra... läsa en psalm eller något? Jag vet inte vad han har planerat. Synd att jag inte är sångmässigt begåvad, då kanske jag hade kunnat sjunga en snutt, som en gudmor bör. Men den dagen jag sjunger i kyrkan, det är nog den dagen då E-type klipper sig. Extremt liten chans att det skulle hända med andra ord. Eller risk kanske jag skulle säga ...Inte ens liten, snarare obefintlig. Av så många orsaker.

På kvällningen imorgon är det kalas, fest, party, barty (som Håkan-Bråkan skulle sagt), tillställning, kalla det vad du vill. Men vin ska drickas och jag ska träffa mina kära och efterlängtade polers här hemma. Det ska bli riktigt jäkla kul att festa ihop med dom... er igen, det var alldeles för längesen vi var sådär härligt loco tillsammans.

Nu ska jag titta på South Park på MTV tills jag somnar. Det är ett kul avsnitt, Timmy & Jimmy har blivit gangsters. Obs, underhållande information endast för er som uppskattar South Park.

Innan jag somnar ska jag även träna på att inte svära, och istället försöka använda andra superlativ. Jag ska ju för sjuttsingen till kyrkan imorgon. Det är inte varje dag.

Nattinatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0