Jo... alltså...

...kommer ni ihåg när jag skrev att jag älskar snö. Jo jag skulle vilja modifiera uttalandet en aning. Jag älskar snö när den ligger på marken och är fin i all sin rofyllda stillsamhet. Jag älskar även snöfall när jag är inomhus och kan betrakta fenomenet från andra sidan fönstret. Jag älskar inte fallande snö när jag själv är ute och går. Jo.. jag gillar lugnt fallande stora, mysiga och vackra snöflingor. Men när det snöar hårt, fort och samtidigt blåser ute, och jag dessutom är mitt i detta virrvarr av flingor, då älskar jag inte snö.

Jag var just ute på promenad. Tyckte det såg så vackert ut och var tvungen att röra på mig och få lite luft efter en hel dag i soffan med pyssel till dopet. Min plan var att promenera en halvtimma, en timma om det kändes bra och jag inte frös för mycket. Dock var det inte kylan som fick mig att ge upp, det var hårda, snabba, ihärdiga snöflingor i mina ögon.

Promenaden blev på 13 minuter.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0