Håll ut Örebro, snart kommer jag

Imorgon far jag till Örebro för helgen. Det ska bli skönt att komma hem till mamma & pappa för lite lugn och ro. Och imorgon kväll blir det också mys och lugn med tjejerna.

Ikväll har jag varit alldeles ensam, det känns lite ovant och ja, ensamt. Älskade J for till Örebro redan idag så jag har haft en ensamkväll ikväll. Min plan var att utnyttja den och göra ensamheten till en positiv ensamhet, ni vet plocka ögonbrynen, lägga ansiktsmask, titta på Sex and the City-filmen och äta choklad som jag köpte på väg hem. Men jag har inte hunnit med något av det. Ögonbrynen är oplockade, hyn är oren och obehandlad, filmen är osedd, och chokladen ligger (tro det eller ej) kvar i kylen, oöppnad! Dra på trissor.

Jag insåg när jag kom hem från min fönstershoppingrunda klockan 18.00 att jag var tvungen att läsa 4 kapitel innan mitt seminarie imorgon, duscha, packa väskan (vilket tar längre tid än man kan tro), dammsuga, laga mat, och passa på att titta på ett avsnitt Gossip Girl till maten (jag vet jag vet, jag älskar Gossip Girl, precis som alla andra 13-åringar). Så nu sitter jag här 23.50 och måste gå och sova så att jag orkar gå upp tidigt och göra de saker jag inte orkade göra ikväll (dvs dammsuga och läsa 2 kapitel).

Sedan går tåget en timma efter att jag slutar skolan, så min fina rosa resväska får följa med till skolan. Sedan bär det av.

Hmmm hur ska jag lägga upp det här. Enklaste lösningen är nog att gå upp i ottan imorgon. Då måste jag verkligen sova nu. Vi får se hur det går.

God natt!

Kommentarer
Postat av: Mam

Åh vad mysigt det ska bli när du kommer. Längtar Kram

2008-11-14 @ 08:40:19
Postat av: Marco

Välkommen hem! åh va kul det ska bli att ses igen!

2008-11-14 @ 09:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0