Snacka om barnsäker...

Jag befinner mig nu hemma i mammas och pappas hus, där jag just skulle till att borsta tänderna. Efter tandborstningen såg jag en sån där flaska med munskölj och ville prova. Givetvis doftar redan min andedräkt hallon, men jag ville ändå testa, det såg kul ut. Men! (som Tony Irwing skulle sagt) Jag fick inte upp korken! Troligtvis är den barnsäker p.g.a. att barn inte ska dricka den, men någon måtta får det väl vara?! Jag är för sjutton 23 år om fyra och en halv vecka. Nu kanske en läsare ställer sig frågan "Vad/vem är det egentligen som är dum? Korken eller Josefine?" Klurig fråga. Jag fattade verkligen ingenting. Det var inte det att jag inte kunde få upp själva korken. Det var det att när korken var öppnad så satt det fortfarande någon form av kork kvar, som innefattade ett rör som gick ner till botten av flaskan. Men inte kom det något när jag hällde ur den kvarvarande korken icke. Jag gav upp. Men jag grubblar fortfarande på det. Jag ska ge den ett nytt försök imorgon, i dagsljus.

Kvällen var inte en av mina mest nyttiga kvällar, men ack så trevlig! Lekte med fem söta och glada flickor hemma hos ElinPelin. Vi åt pizza, drack Coca-cola och som grädden på moset (nästann bokstavligt talat) åt vi marängschwiss som Elin så sött hade ordnat. När jag tänker på det så är du jäkligt bra på att bjussa på goda saker när man kommer till dig Elin! Jag lovar att när du kommer till mig och hälsar på så ska jag bjuda igen :) Tack för en mysig kväll tjejer!

Imorgon är det familjedag! Jag ska leka med min älskade brorson och kela med min älskade brorsdotter, ska för övrigt göra allt i min makt för att "Jossan" ska bli hennes första ord.

Nu ska jag sova.

Nattinatt!

Kommentarer
Postat av: Pelin

Tack gumman, det va kul att höra att det uppskattas :) men klart, man kan ju inte bjuda hem folk å inte ha något att bjuda på?! ;P..hoppas du får mysigt hemma ikväll så vinkar vi till varandra!

2008-11-15 @ 13:43:46
Postat av: Storebror the schwenskläraret

Men lillasyster då! Hur stavar du till marengschjwischjsch ijentligen?

Det heter ju "marängswiss" efterom ordet i själva verkat kommer av engelskans "swiss marengue" som i schweizisk maräng (tänk "alptoppar"). Inte för att jag vet vad chokladen ska föreställa på alptopparna, men ändå :)

Kram på dig kära lillasyster. i love you :)

2008-11-16 @ 07:07:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0