Snö ja...

Jääädrar vad det snöar idag! Helt sjukt. Snöoväder kallar dom det i media. Det stämmer. Det är ju snö, och något väder är det minsann inte nej, utan Oväder är vad det är. Jag fruktar för att lämna tryggheten, stillsamheten som kallas lä, och värmen i lägenheten då jag måste bege mig till något cafe på söder (nej det heter inte "Något café", allt på söder är inte lika fiffigt som "Ett ställe") för att träffa min grupp i klassen och prata om vår presentation vi ska ha på torsdag. Det blev en lång mening.

Men, trots de arton biljarder snöflingorna utanför fönstret som är totalt galna så växer ändå någon slags mysighetskänsa inom mig. Det ser ändå bra mysigt ut. ...När man tittar på spektaklet från andra sidan fönstret ja.

Nu har jag svalt min lyxlunch, snabbmakaroner med ketchup, så nu ska jag ge mig av snart. Hua. På med varm-jackan, uggsen (ja jag har uggs), lovika, halsduk, mössa. Stäng ögonen!!

Kommentarer
Postat av: Magister Acke

Det är du och herr Frölander

2008-11-26 @ 19:00:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0