RIB-Sightseeing

Woooow!!! Jag gjorde värsta häftiga grejen i lördags; jag åkte Speedboat, även kallad RIB (Rigid Inflatable Boat). Alltså en uppblåsbar långsmal båt med bara plats för 10 personer som kommer upp i 45 knop för den som kan båtspråk. För oss andra fick jag lära mig att det är ca 90 km/h, vilket känns sjuuuukt snabbt när man sitter längst fram (såklart) i en liten båt utan tak eller något som helst. I hela en och en halv timma åkte vi runt i skärgården, i bland långsamt för att få lite sightseeing, och ibland så snabbt att man nästan trodde att man skulle dö litegrann av hastighet. Det var sjuuukt roligt och jag rekomenderar det starkt!

Övrig tid under helgen har jag spenderat med J och hans familj som har varit på besök i storstaden över helgen, något som bar med sig god mat och trevligheter! Igår var vi och lunchade på Fåfängan - Stockholms bästa utsiktsplats, och i lördags försökte vi se Pride-paraden, men missade hela härligheten då vi snurrade runt och försökte hitta den där jäkla Tantolunden på söder som visade sig vara överfull av nakna människor som verkade vilja protestera mot allt och alla. Ni vet sådana där haters. Men jag hade en himla trevlig helg, med eller utan Pride.

I veckan jobbar jag till 16.30, sådär lagom timing eftersom det minsann duger för den där solen att titta fram nu helt plötsligt. Jag trodde att den hade gått i ide eller satt och tjurade i ett hörn någonstans på himlavalvet. Men nu kanske den tänker ära oss med ett besök. Som jag hoppas. Jag är sjukt bitter över moln, regn och kyla och om det fanns någon ansvarig för eländet skulle han/hon få höra ett och annat. Jag skulle lyfta upp denne i örat och säga "Fyyyyyyyyy"

Kommentarer
Postat av: Idoido

Du är underbar hjärtat!

2009-08-03 @ 21:17:16
Postat av: Anonym

Va kul att du testat RIB-boat! Håller med dig, verkligen sjukt kul! =)

2009-08-04 @ 10:25:37
Postat av: Marcoo

glömde ju skriva att de va från moi =)ha en bra dag på jobbet! puss!

2009-08-04 @ 10:27:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0