Sommar, sommar och sol, jag är kär i Skärgården


Min helg var alldeles alldeles uuuuuunderbar. Den innehöll allt som jag hade längtat att få kvalitetstid med; Älsklingskillen, solen, havet, Coronan och den goda maten.

I lördags åkte vi ut till Skärgården på jakt efter badställe. Till slut fann vi en brant klippa i solen som ingen annan hade hittat till (förutom myrorna, men ibland måste till och  med jag försöka ignorera dem). Klippan lutade väldigt mucho och jag vågade knappt titta på älsklingen när han bestämde sig för att bada, och tyckte att han var smått galen som baöanserade på den hala klippan. Men efter en hel del övertalning så badade även jag!! Och jag slog mig inte ens, jag är så stolt, jag är på väg att komma över mina Nasse-fasoner och är snart cool och modig, allt tack vare J som bestämmer sig för att jag ska våga göra saker som jag inbillar mig är farliga :)

På vägen hem från badet försökte vi hitta ännu en badplats, så vi gav oss ut på Djursholm i jakt på strand eller klippa. Det enda vi fann var byggnader... det är inte rätt att kalla dem hus, det var slott och kastell över-jävla-allt som privatpersoner bor i, helt sjuka hus därute. Jag satt och gapade och sade åt J att köra långsammare hela tiden, jag har aldrig sett så lyxiga hus ever. Så nu är min eviga undran: Hur ska jag bära mig åt för att skaffa en egen lyxvilla på Djursholm med egen brygga, badplats och båt?

I söndags åkte vi till Värmdö där en kompis till J bor, där vi badade igen.

Summan av kardemumman: Denna helg har återigen understrukit det jag tidigare konstaterat:
Jag ♥ Stockholm. This is the place to be på sommaren.
Örebro - 0 Stockholm - 10.

Däremot åkte jag aldrig till Milkshakestället, då jag insett att man inte kan hålla sig i innerstaden när det är så fantastiskt  väder. Men jag lovar att jag snart ska dit, och då kommer jag med en utförlig rapport om smakupplevelsen!

I eftermiddag ska jag vara vovvevakt. Perfekt med tanke på det härliga vädret! Tre flugor på smällen; rasta vovvens blåsa (och tarm), få välbehövlig motion själv, och pressa på lite mer solbränna på den redan brända huden sedan helgen (ja mamma jag ska smörja in mig... i alla fall där jag redan är röd)

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad jag saknar dig Josse! Kommer upp när Linus börjar skolan o jag fortfarande är ledig..då måste vi leka :D

2009-08-10 @ 13:49:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0