Inte bara Aftonbladet tjatar om "Twilight-stjärnorna"...

Kommer ni ihåg sist när jag skrev "MIN SISTA DAG HÄR!"? Trodde jag ja. I måndags ringde telefonen. Min chef frågade om jag kunde jobba ytterligare två dagar. Nej, men en dag svarade jag och fick ringa till Elin med beskedet att vi inte kan leka idag. Jag som hade längtat efter tösen. Men vad gör man inte när man blir glad för varje guldtia? Dessutom ska vi faktiskt leka i helgen minsann! 

Jag har ju tidigare nämnt att jag ibland spekulerar lite kring min egentliga ålder, som de brukar kalla det i testerna man gör på Facebook. Eftersom jag brukar titta på Gossip Girl, Paris Hiltons BFF och The Hills så sjunker ju min snittålder ganska radikalt. I alla fall till högre tonår. Men nu har jag oväntat sjunkit till lägre tonåren.

Jag kan erkänna (på grund av att jag upptäckt att det finns fler som jag) att jag har gått och blivit förälskad i Twilight-böckerna. Det började med att filmen hade en så spännande cliffhanger så jag var tvungen att läsa den andra boken, vilket ledde till att jag såklart var tvungen att köpa den tredje boken, som i sin tur ledde till att jag i förrgår cyklade i racerfart till Fältöversten 10 minuter innan stängning för att inhandla bok nummer fyra (under skylten "ungdomsböcker" på Akademibokhandeln). Inbunden. 199 kronor.  Men det sved inte ens i plånboken, så ivrig var jag att se hur det skulle gå för Bella och Edward. Jag har dessutom kommit på mig själv med att längta till november då film nummer 2 "New Moon" kommer ut, och jag har då och då känt ett ohejdbart sug efter att se första filmen IGEN. (Vilket jag har planerat att göra snarast när jag har en kväll i min ensamhet, jag tror inte att min sambo och käraste tyckte den var så bra att han vill se den 2 gånger med några veckors mellanrum)...

MEN
, inatt nådde det sin kulmen. Jag DRÖMDE om böckerna. Inte bokstavligt talat, att jag drömde om inbundna svarta bokryggar som stod staplade i bokhyllan. Nej, jag drömde om karaktärerna i boken, att jag var kompis med dem, hängde med dem och så vidare. Herregud, det är ju beyond löjligt. Hur gammal är jag... egentligen?!

Kommentarer
Postat av: zaida

jag undrar var alla drömmar kommer ifrån..

2009-08-26 @ 10:01:43
URL: http://zaida.devote.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0