Hej mitt VinterStockholm

Hej hej Stockholm, då var jag tillbaka än en gång. Denna gång när jag återanlände var det ett snölandskap som välkomnade mig med sina kalla armar. Förvisso var det även snö i Örebro i helgen, men Stockholm hade inte en enda snöflinga på backen när jag lämnade staden i fredags, men nu minsann är det mer snö än folk här.

Helgen var jättemysig, familiär och trevlig. Jag tog det lugnt, åt god mat, spelade sällskapsspel och umgicks med kära familjen och hann även med en lunch på "Bara Vara" med Ida & Marika. Trefvligt trefvligt.

Idag är det skola klockan 13 och sedan ska jag tvätta. Ursäkta för den hemskt ointressanta informationen.

Ytterligare en ointressant nyhet är det där jäkla tjatet om kungaförlovningen och de där nedrans irriterande spekulationerna När blir det bröllop?? Blir det sommarbröllop?? Jag kuynde nog inte bry mig mindre. Just nu är det dessutom såkallade "Bernadotte-experter" i Malou Von Siwerts "Efter tio". Vaddå? Finns det en utbildning på universitetet i kungahusvetenskap? Kan man ta en kandidatexamen i kunglighet? Ååååh. Ännu tråkigare är det med detta tjafs som det tjatats om i tidningarna nu. Prinsessan Madeleine feströker!!! Oh nooooo. Jag som trodde att hon var en riktig sagoprinsessa som alltid gick runt i rosa klänning och tiara. Är hon människa? Va?!

Förresten... ordet Bröllop. Ett ganska fult ord om man tänker efter. Säg det flera gånger. Bröllop. Bröllop. Bröllop. Bröllop. Bröllop. Bröllop. En så trevlig och vacker tillställning borde väl fått ett vackrare ord. Ett ord som börjar på Bröl kan väl aldrig bli vackert, oavsett innebörd. Bröllop. Ö är inte den vackraste bokstaven.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0