Gräsänka-weekend

Idag är det fredag! Det är ju alltid härligt. Men denna fredag är jag så ensam. Denna helg var det J:s tur att åka till Örebro för att leka med sina kompisar, så över helgen bor jag själv igen. Det känns märkligt, jag har liksom vant mig vid att ha honom här varje dag.
Igår kväll kände jag mig lite ensam för en stund så det fick bli Gossip Girl och Häägen Dazs Chocolate Chip Cookie Douhg under duntäcket, och inloggad på MSN och Facebook hela kvällen för att känna att jag inte var ensam. Haha, töntigt va.

Idag är det tänkt att jag ska plugga. Jag måste verkligen, men är så otroligt omotiverad och osugen. Dessutom vet jag inte ens vad jag ska skriva. Jag har en tycker-inte-det-är-så-roligt-att-gå-i-skolan-svacka denna vecka. Jag börjar bli less på att leva på snål-CSN, att bli överlyckig när jag hittar en guldtia på trottoaren (som jag säkerligen skulle slita och kämpa för om den var fastfrusen), hålla utkik efter röda lappar på PrisXtra, och inte unna mig ett klädesplagg över 199 :-
Tänk att få en månadslön. Jag skulle känna mig som Donald Trump himself, göra blombuketter av 100-kronorssedlar och säga "Behåll växeln" och blinka lite klatshigt.

På tal om det där med växel. Är det någon annan än jag som lider lite inombords när man till exempel har handlat på Ica för 24.50 och betalar med kontanter, 25 kronor jämnt. Femman skall då läggas i en sådan där flashig myntapparat. Ofta tar det ett tag innan växeln kommer tillbaka. Och inte ens jag mår bättre av att få tillbaka en 50-öring. Men vad gör man? Det känns lite smått desperat och pengahungrigt att stå och vänta på en 50-öring. Ibland får man vänta och vänta och vänta. Man funderar på att sluta vänta, man börjar plocka med något för att låtsas att man är busy. Men OM man nu går så säger alltid kassörskan "Din växel kommer där!" och pekar på den där nedrans långsamma apparaten. Ska man då säga "Äh, du kan få den". Dricksa 50 öre till en Ica-kassörska liksom? Generöst. Hur man än gör i denna hopplösa situation så blir det fel. Någon som har ett tips? Och säg inte "betala med kort!" för det gör jag redan 99,9 % av fallen. Det är de där enstaka kontantsituationerna som är förrädiska.

Hur som helst, för att återgå till dagens planer... När jag känner att jag är nöjd med mitt pluggande (eller kanske innan, man måste ju passa på medans det är sol) så ska jag ta mig up på stan. Jag köpte en tröja (för 199:-) på H&M när min kära mor var här förra fredagen. Men återigen har jag ångrat mig, så jag ska lämna tillbaka den, alternativt byta till något annat. Det blir ju nästan som att jag får en ny tröja gratis! Jag ska i alla fall leka det.

Ikväll vet jag inte vad det blir. Har försökt bjuda in mig hos min bror för en tv-spelskväll, men det ser mörkt ut då jag inte fått någon respons än. Men det kan ju vara skönt att vara ensam ikväll också, i så fall blir det ännu ett avsnitt av Gossip Girl, mera Häägen Dazs, lite sushi på det och så det obligatoriska när man är ensam; ansiktsmask. Som det känns nu så kommer jag dessutom få sitta med projektarbetet ända in mot kvällningen eftersom jag nog tänker åka upp på stan nu medans solen skiner. Jag måste ju dessutom vara hemma till 16.00 för då är det Top Model-repris. Jag har nog fullt upp idag verkar det som.

Jag återkommer i eftermiddag med mer helginformation. Imorgon har jag nämligen fullt upp hela dagen ända fram till midnatt.

Hej å hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0