Isn't it ironic...

Nu är jag här igen, framför datorn. Turen i stadens butiker gick bra. Det var härligt att gå runt och prova kläder i provhytter. Jag kände igen känslan från mitt tidigare liv. Tiden då jag inte var pank jämt. Till slut fann jag en fager tröja på Top Shop! Och, tro det eller ej, men jag unnade mig 70 kronor extra. Jag fick ju tillbaka 199:- för den jag lämnade tillbaka, och min nya kostade 269:- Det var jag väl värd.

Efter stadsbesöket åkte jag hem och pluggade. Det var dagens tråkiga stund, men det gick bra. Men när klockan slog 18.30 förbjöd jag mig själv att fortsätta. Det är inte okej att sitta ensam en fredagkväll och plugga. Nej nej.

Imorgon blir det livat, jag ska tjäna pengar! Jihoo! Klockan 10.00 ska jag befinna mig på Ica Maxi i Nacka. Där ska jag stå vid en monter och bjuda besökare på Aftonbladet, kaffe och prinsesstårta. Varför då kanske ni undrar. Jo, för att fira Kronprinsessans förlovning.... Ja, vad ska jag säga. Jag ska alltså stå och låtsas att jag bryr mig. Ha! Ironiskt va, att jag nyligen skrev om hur otroligt lite jag bryr mig, och hur löjligt det är att svenska folket ska fira så mycket.

Jag hoppas bara att det inte blir som senast, när jag fick i uppdrag att stå på Ica Maxi i Örebro med Ica-reklam-gänget Stig & co och bjuda på färdig mat. Jag kom dit, ingen jävla Stig, inte en enda människa förutom jag var där. Dessutom skulle jag göra imordning en röra, peta in den i kycklingfiléer och sedan steka dessa. Jag kan inte laga mat. Det gick inte bra. Jag ringde min vän Felicia och grät ut, hon kom dit och handlade och stod bredvid montern i ca 4 minuter (fyra minuter!) för att stötta mig (och smaka på min fenomenala kycklingrätt, vars kniv jag använt till allt, rå kyckling & grönsaker). Det jobbuppdraget är inte min bästa referens. Dom var inte nöjda med mig. Enligt dom stod jag och "snackade med en kompis heeeela tiden" och var inte färdig med maten i tid, vilket jag visserligen inte var. Men vad gör man när man är totalt värdelös på att laga mat och uppdragsgivaren lovat innan att inga som helst matlagningskills behövdes. Det var en av mina värsta dagar. Jag hoppas verkligen inte att jag ska baka min egen prinsesstårta imorgon och skörda mina egna kaffebönor.

Imorgon kväll ska jag, Renen, Emma och Rebecca till Göta Lejon för att skratta åt Johan RheborgRAW Comedy Club. Håll utkik efter oss på TV! Innan dess ska vi käka god mat och öla. Det blir kul det!

Nu ska jag gå ner och köpa sushi, sedan blir det Gossip Girl, och sedan en tjejfilm "The Sisterhood of the Traveling Pants".

So long!

Kommentarer
Postat av: Felicia

Usch vad synd det var om dig då. På riktigt.

Jag var jätteorolig när jag skulle till Maxi igår att det skulle vara ett sånt missförstånd.Jag frågade till och med Martin; "Det blir väl ingen Josefine-repris?".

2009-03-01 @ 11:33:01
Postat av: Josefine

Haha. Vilken bragd att vara välkänd i Academic Work-kretsarna som "Missförståndet". Tur att det inte vad my bad i alla fall.

2009-03-01 @ 12:18:33
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0