Alene en onsdagskväll

Onsdag kväll. Annorlunda kväll. För första gången på hur länge som helst är jag ensam, alene. Det känns lite märkligt. Karlsloken är i Åre på en liten weekend, så här sitter jag för mig själv och fryser. Jag har på mig ett linne, en kortärmad tischa, en långärmad tröja och 2 luvtröjor. Plus tofflor. Då och då tar jag även till filten. Det är kallt här hemma, speciellt när jag inte har en karl som värmer mig (Nej, han heter inte Karl som en del tror när jag skriver "min karl" i sms, hahaha).

Men jag har mycket att stå i ikväll. Imorgon efter skolan ska jag möta min lilla mamma på tågcentralen, och som alla känner till så vill man ha städat och fint när mamma är och hälsar på. Inte för att hon blir arg, eller går och fluffar kuddarna som mrs Geller, Monica och Ross' mamma. Men jag vill ändå att mamma ska tycka att det är fint där jag bor. Och kanske till och med tro att det alltid är så fint och rent. Haha.

Det ska bli kul att ha mamsen här, och imorgon kväll kommer även bror och Fröken P hit på lite mat. På fredag åker jag och moder tåg till Örebro och på kvällen blir det möjligtvis ett glas vin eller två (eller tre, kanske till och med fyra) med bästa Ida. Vi har lyckats ta oss till Örebro samma helg denna gång, så nu kan vi äntligen byta julklappar!
Resten av helgen blir familjehelg. Broder och Fröken P (inklusive världens sötaste hund - Affe) ska nämligen också till lilla Öret i helgen. Jag känner mig förnöjd inombords, det kommer nog bli en lyckad helg, jag har mycket mys och kul framför mig. Sedan när helgen är slut så får jag äntligen träffa min käre pojkvasker igen. Jag längtar redan efter honom :)

För övrigt så vill jag informera om vilket ambitiöst och nyttigt steg jag tagit in i den hälsosamma världen (ifall jag nu ska börja träna så småningom). Jag har nämligen börjat dricka smoothie varje morgon. Hur gott som helst verkligen, nyttigt, mättande och bra för lilla magen. Jag brukar ha i:
  • Yoghurt (sån där smaklös på tetra)
  • En banan
  • Frysta hallon/jordgubbar
  • Proviva dryck (Bra för magen, finns i jättemånga goda smaker. Jag kör blåbär)


Ner med allt i typ en plast-tillbringare och så ner med mördaren - stavmixern. Klart på ca 2 min. Verkligen ett tips, en bra start på dagen som dom brukar säga i alla reklamer.

Nu ska jag sätta mig och spela lite piano, sedan ska jag passa på och titta på Gossip Girl. Jag har längtat efter de små tjejerna och killarna, och undrat hur det går för dem.

Nej! Hjälp! Nu börjar det där otäcka tjockis-programmet på 3:an. Why Stenbäck, why? Jag vill verkligen inte se dessa människor nakna när de duschar. Någon måtta får det vara.

Hej!

Kommentarer
Postat av: Idaaa

Åh så roligt det ska bli att ses på fredag! Jag längtar längtar längtar!



Haha, du har skrivit "världens sötaste HUD - Affe" Hihi, det var roligt. Lite i alla fall. Kanske? Nej.



Men du! Ett tips för att få smoothien att vara mättande längre! Blanda i lite havregryn och linfrön, dom märks inte efter att man mixat med mördaren men tillför fibrer och andra nyttigheter! Och så blir man som sagt mätt längre :)

2009-02-18 @ 23:51:16
Postat av: Idooo

Du! Jag längtar till på fredag! :D

2009-02-18 @ 23:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0