Alzeimers? Demens? Tillfällig förvirring? Eller bara lite hederlig tankspriddhet?

Välkommen du nya vecka. En heltidsvecka står för dörren och vägrar flytta på sig. Synd. Men det är bara att bita i den smuliga vaniljdrömmen.

I helgen var jag som sagt i Örebro. En fruktansvärd epidemi av klantighet hade spridit sig i min annars bara ganska tankspridda hjärna. När vi befann oss ungefär i Arboga frågade Fröken P på skoj:
-"Jossan, du tog väl med dig yckeln till huset?"
-"Hahaha klart jag gjorde"
skrockade jag självbelåtet och fortsatte: "Haha, tänk om jag inte hade haft det, men SÅ glömsk är jag faktiskt inte".
Jag tänkte inte mer på det. Efter ca 10 minuter började jag fundera lite och försökte erinra mig om att jag lagt ner den f'ärgglada nyckelknippan. Jag fick en mindre panikkänsla i magen och började i hemlighet leta i väskan där jag satt i baksätet. Ingen nyckel. Jag plockade ur allt jag hade i percy, kände en lättnad komma över mig när jag insåg att det finns en massa hål i fodret. Jag letade under fodret. Ingen nyckel. Det var ett faktum. Jag kände att det var dags att säga något.
-"Eeeh.... hörrni... kommer ni ihåg när vi skojade om att jag glömt nyckeln.....? Hrm..." sade jag och försökte se ynklig ut så att ingen skulle bli arg.


Som tur var så var storebror den äldre kvar i stan och vi fick åka dit för att låna hans nyckel. Frid.


I lördags när vi skulle åka hem och hade bråttom kom jag på just när vi lämnat huset att jag glömt hämta J:s nyckel till vårat egna hem, eftersom han inte skulle åka hem förrän idag måndag. Det hade jag glömt. Jag hade varit där någon timma tidigare, men glömt att ta med nyckeln. Suck. Vi fick åka genom hela stan och hämta den för att sedan komma iväg.


Väl hemma igår kväll insåg jag att jag glömt min mobilladdare i Örebro. Suck igen. Så om någon vill nå mig i veckan så kanske det inte går vägen, om jag inte lyckas låna en laddare någonstans. Suck.


Hur som helst så var det en himla fin helg! I lördags var jag hemma hos söta Tessan och åt plockmat och partajade med underbara människor för att sedan gå vidare till Strömpis. Jag hade en skitkul kväll, så kul att jag kanske åker tillbaka för en repris även nästa helg. Tack alla söta damer för en kul kväll!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Klart att du ska komma tillbaka denna helg för en repris darling! Annars... :P

2009-07-07 @ 23:17:38
Postat av: Josefine

Vem är du o hemlige Anonyma som jag ska leka med? :)

2009-07-08 @ 10:44:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0