Fascinerande...

Jag fascineras av många saker; folk som har talanger som att danska, sjunga skriva låtar, vackra saker i naturen, fina byggnader och så vidare. Men en sak är jag lite extra fascinerad över -Att det finns vuxna människor som inte fäller ner toalettsitsen efter sig. Som bekant är jag inget städ-freak eller pedant, men kom igen, toalettsitsen. En del herrar fäller inte ens ner ringen efter sig! Hallå! Det finns ju en orsak till att man har tillverkat toalettlock. I synnerhet på offentliga toaletter, som här på ett kontor. Jag får verkligen lust att sätta upp en lapp som får de ohyfsade människorna att sjunka ihop lite, se skamsna ut, fälla in svansen mellan benen och inse att de har gjort fel och inte får någon godis idag.


Själv får jag hur många Gilles Vaniljdrömmar jag vill, jag ser det som att jag hjälper de andra, de behöver inte fler kakor.  Därför kan man nästan säga att jag måste äta 2 om dagen. Jag fäller ju ner locket efter mig, då får man belöning.


Nu slutar jag om 30 minuter, undrar vad jag ska göra så länge. Idag har det varit lite som i en film när man vill visa att det är en ghost town, typ vid en övergiven Texaco-mack i öknen och en sådan där tumbleweed rullar förbi. Lite så har det varit på kontoret idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0