Torsdag = snart helg!

Ajajaj imorse var jag inte pigg. Jag vaknade inte ens till en början av att alarmed ljöd. Fy vad jag avskyr att plåga mig upp ur den sköna, mjuka, välkomnande, varma, gosiga sängen när jag inte vill. Det gör det ju aldrig lättare heller när min älskling ligger kvar och ser söt ut och har det bra på kudden. Men jag är ganska imponerad över mig själv att jag har kommit upp varje morgon utan att ha snoozat en enda gång!! Wow, Josefine, wow! Jag kanske håller på att bli vuxen. Oh no, bäst jag tittar på mera Gossip Girl eller något annat som håller ner snittet lite. Kanske The Hills eller Paris Hiltons BFF.

Idag efter jobbet ska jag ge mig ut på stan och söka nya jobb, jag slutar ju här den 14:e och tror inte att jag är så sugen ännu på C-uppsats, så varför inte en liten paus? Men största anledningen är nog ändå att få tjäna lite pengar ett tag, jag klarar inte av att vara fattig längre, jag blir galen! Och med detta fina utbud på shopping som finns i Hufvudstaden, jag blir tooookig! Jag kan inte ens unna mig ett jättejättefint smyckesträd jag har sett på Indiska, och det kostar 79 kronor. "Skärpning" tänker du, "näääe måste spara pengar till mat" säger jag.

Men titta vad fiiint det är. Så om någon någonsin vill köpa en present helt sonika till mig, så vet ni ;)



Om man kan bli kär i ett smyckesträd (det finns ju folk som gifter sig med Berlinmuren och staket) så har jag nog utvecklat en mindre förälskelse för denna ljuvliga skapelse.

Jag har skrivit ut 20 exemplar av CV och personligt brev, och skrivit upp en lista på lika många butiker jag ska gå till och fjäska, så jag kan ju själv tycka att åtminstone EN intervju borde jag få komma på. Hold your thumbs for me.

Och om någon känner till något härligt jobb som står och väntar på en trevlig flicka som jag, så säg till, jag tar det! Så länge det inte innefattar kundtjänst, telemarketing eller en icakassa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0