"I'm In a Stockholm State Of Mind"

God dag.
Nu sitter jag här på jobbet igen, klockan är 07.04 och inte en själ syns till förutom Julio, städaren som kan säga God Morgon och Hej. Inget jättegivande sällskap, men han verkar snäll ändå.

Jag är redan hungrig, måste ha vant mig vid att vara vaken i ottan. Tur att jag har med mig frulle och en hög med Cheerios i en tupperwareburk, utan mjölk. Jag passar på innan folk anländer till stället att lyssna på Billy Joel på hög volym, vad jag älskar den mannen, så härliga låtar.

Igår lade jag mig på Gärdet på eftermiddagen och blickade ut över det öppna landskapet och Kaknästornet, läste nästan klart min 600-sidiga bok och kände mig nöjd och stekt av sol-älsklingen. På kvällen mötte jag brodern och Fröken P på en uteservering till ett thailändskt matställe och tog en öl med dem i solen. Jag satt i klänning till 21.00, sommaren är min bästa vän.




I eftermiddag ska jag åka bil med de två nämnda till Örebro. Om det är som förra veckan så kommer jag vara tröttare än Trötter ikväll så det får bli en lugn myskväll på altanen med grillen. Men imorgonkväll ska jag leka med tjejerna, kanske en öl eller två (eller tre, fyra, fem, sex?) och lite häng på en uteservering. Gud vad jag har längtat efter sådant härligt och roligt nöje under denna vecka. Ledigheten och leka med kompisar, jihoo! Självklart ska vi även åka till Nora för den berömda noraglassen under helgens gång, oavsett om det regnar eller åskar. Det ingår i ett Örebrobesök på sommaren. Även en golfrunda var först påtänkt, men så insåg jag att jag nästan inte har råd med mat denna månad, då är det nästan lite dumt att betala almost 1000 kronor för medlemsavgift och greenfee. Det får vänta till slutet av sommaren när jag är (förhållandevis) rik efter mina månadslöner!



Nu ska jag äta mina mackor och Cheerios och dricka kaffe så kanske jag får bort det röda i ögonen och det svullna runt dem.

På återseende.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0