Något grönt och luddigt...

Idag har jag ett nytt skämt:

-Varför sparkade ni er murare?
-Vi hade inget bruk för honom.


Hahahahaha.

Undrar om jag skulle tycka det var lika roligt om jag var vaken i huvudet... troligtvis inte. Men det var i alla fall det roligaste den här morgonen, hittills. En besvikelse var dock att det regnar, men då är det visserligen mer legitimt att ta en liten tupplur (roligt ord) efter jobbet, något som jag ännu inte fått göra denna vecka, om man inte räknar med de 10 minuterna jag somnade i solen i måndags. Men idag är det kanske dags för en tvättäkta tupplur, mmm det vore skönt. Den tanken kan jag leva på hela dagen.

Fråga: Gick det bra att flyttstäda igår Josefine?
Svar: Nej kära frågare, det gjorde det inte. Efter en dålig dag på jobbet med sura människor var jag redan på dåligt humör och kände en påfallande irritation över det mesta. När jag öppnade kylskåpet var jag tvungen att lägga band på kräkreflexen (en reflex som by the way går att träna upp). Kylen var full av gröna fläckar och prickar som luktade mögel. Ja alldeles riktigt, det var mögel. När jag flyttade ut alla möbler och åkte hem till Örebro över midsommar tog jag de såhär i efterhand mindre genomtänkta beslutet att dra ur kontakten till kylskåpet. Jag tyckte att det var onödigt att den skulle stå på i ett par veckor när den ändå var tom. Bad decision. Alla små rester, spill och matpartiklar hade nu begått kollektivt självmord och därmed förvandlats till en miljard stora fläckar grönt, illaluktande och luddigt mögel. Som jag fick skura bort.  Inte roligt, nej.

Efter några timmars skurande flyttade jag hem "det lilla sista" med hjälp av lånad bil. Det lilla sista, som jag trodde var ett par påsar och en golf bag typ. Nu efter en vända med en välfylld bil går det inte att röra sig i lägenheten på Gärdet. Jag tror att det kan vara så illa att jag måste försöka ta tag i det i eftermiddag. EFTER min tupplur.

Nu ska jag gå och hämta en kopp ifrågasättbart maskin-kaffe och plocka upp min medhavda proviant - en macka - ur väskan.

På återseende.

Kommentarer
Postat av: Storebror Acke

Jossan då! Särskrivning på golfbag. Sopa!

Kul skämt förresten. Som lingvist kan man dock inte låta bli och undra över syftningen. Var det kanske så att det dessutom rådde brist på murbruk? Fast isåfall hade det nog stått "bruk till honom"... Hmmmm... Nåja, får nog ta med mig detta till nästa ämneskonferens...

2009-07-01 @ 09:22:17
Postat av: Josefine

Men Acke, du är väl engelskalärare också. På engelska skriver man isär, och golf bag är väl så vitt jag vet ett engelskt ord.

2009-07-01 @ 12:14:57
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Storebror Acke

Men inte när det används i en svensk kontext

2009-07-01 @ 14:17:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0