Origami

Igår på jobbet kom en anställd här fram till mig och sade
"Du har väl hört förut vem du är lik?".
Ja, tänkte jag och tänkte på den alla precis alla, bekanta som obekanta säger; Sonja Aldén. Men jag sade ändå artigt;
"Nej, vem då?"
Det är en svensk författarinna sade han. Mina tankar vandrade iväg till en gång på t-centralen när ett fyllo vinglade fram till mig och trodde att jag var Liza Marklund. Tack, hon är nog bara 20-30 år äldre än jag. Jag sade snällt:
"Hörredu, om det är Liza Marklund du syftar på så ska jag göra mitt bästa för att komma på någon oattraktiv och säga att du är lik honom".
Mannen ifråga skämdes en aning.
Jag gick hem, berättade för karlsloken vilken insult jag fått under dagen.
Idag satt jag i frid och fröjd och vek pappersdjur (origami), då samma man plötsligt dök upp och såg lurig ut. I handen häll han ett paket inslaget i lila papper med blommor. I pakeket fanns en bok av Liza Marklund. En ny till och med! Undrar om han gick och köpte den igår eftermiddag eller..? Ganska göllö i alla fall. Det lös ju upp min eftermiddag i alla fall!

I helgen verkar det inte bli någon hemresa till Örebro, jag som hade ställt in mig på det och började längta redan i tisdags. Men då det inte längre finns någon bil att snålåka i insåg jag att jag inte har råd med tåg tur och retur. Jaaa jag vet, jag jobbar heltid. Men det är inte så att jag får pengarna i handen varje dag jag går hem. Jag får dom ju för bövelen inte förrän i slutet juli, och då är det bara knappt en halv lön. Den härliga summan kommer ju först den 25 augusti. Bu för fattigdom. Okej, det kanske finns de som har det mer knapert... I-landsproblem? Jag vet inte?

Nu ska jag titta på min nya present istället för att fokusera på veckans enda negativa. Presenter blir jag glad av!



Kommentarer
Postat av: Elin

vilken bok vare?:)..



Förresten, du skulle ju lifta eller planka på tåget bestämde vi ju! ;)

2009-07-10 @ 15:40:10
Postat av: Storebror Acke

Det händer konstiga saker i Stockholm...

Förresten... på din profilbild här intill... är du inte helt olik Johan Palm :)

2009-07-12 @ 10:30:17
Postat av: Storebror Acke

http://i42.tinypic.com/195ati.jpg

2009-07-12 @ 10:33:26
Postat av: Storebror Acke

2009-07-12 @ 10:37:10
Postat av: Josefine

Elin: "En plats i solen" (heter den va?). Den nya. Haha, ja det blev inget med att planka, törs inte! Usch vad hemskt, tänk om man skulkle bli påkommen!



Acke: Liza Marklunds och Johan Palms åkomma. Men du är i alla fall lik Melman.

2009-07-13 @ 07:28:28
URL: http://josefineistorstaden.blogg.se/
Postat av: Storebror Acke

Jag vet :)

2009-07-13 @ 08:38:27
Postat av: Fröken P

Liza Marklund.. I hear you sister! Förra veckan pågick en look-aliketävling på mitt jobb där jag och Laila Bagge ställdes mot varandra.. So not nice!!!

2009-07-14 @ 22:59:47
Postat av: Storebror Acke

Lugn. Du är inte lik Laila Bagge :)

2009-07-15 @ 07:52:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0