I Love Stockholm

Idag är jag så trött så det är inte ens roligt. Jag beter mig alldeles apatiskt och inbillar mig att jag är yr i bollen, men det beror bara på att min kropp och mitt huvud ännu inte har vaknat. Hoppas de vaknar snart så att jag kan röra mig och börja tänka.

Jag har haft en alldeles alldeles uuuunderbar helg. 
I fredags efter jobbet träffade jag Ren-Karolin vid vattnet i gamla stan och slukade en Ben & Jerrys i våffla från min nya favoritställe: Ben & Jerrys-baren i Gamla stan. Vilket underbart ställe; alla smaker i kulglassformat och våfflor med strössel, choklad och kokos på. Wonderful, wooooonderful. Kvällen var lugn med grillning och lite vin med min älskling, och jag fick känna på hur det var att vara trött-efter-en-arbetsvecka. Eller rättare sagt slut. Jag däckade i soffan så fort jag slagit mig ner och kände mig som världens tråkigaste och tristaste fredagskvällssällskap. Men det gjorde inget, han sade att han tycker om mig ändå.

I lördags tog vi det lugnt och hade det bara härligt, jag och J. Läste i solen, njöt av värmen och ledigheten, och avslutade dagen med Miller, en flaska rosé och kubb på Gärdet i solnedgången. Även det wonderful.

Igår söndag åkte vi med storebrodern och fröken P till Djurö där vi tänkte hyra kajak och paddla ut på öppet hav. Kajakerna var uthyrda så vi tog oss an en trampbåt istället, vilket inte gick av för hackor det heller (eftersom jag slapp trampa). Från båten hände det: Årets första dopp, i havet dessutom! Det är sådant som gör att Stockholm vinner över Örebro i hästlängder - havet och skärgården! Igårkväll var det grillning och ananas i chokladfondue. Jäklar anamma vad man uppskattar ledigheten när man är working girl.

Nu ska jag äta frukost.

Gäsp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0