Upper East Side, Stockholm

Jag lever!! Jag har bara haft så sjukt mycket att göra på sistone så att jag inte har haft tid att skriva i bloggen... eller...? Njae inte riktigt va. Man ska inte ljuga. Jag har inte pluggat och jag har knappt jobbat. Men jag har flyttpackat, slappat, slöat, tagit det lugnt, lekt och åkt till Örebro över helgen, där jag fortfarande befinner mig i skrivandets stund. Jag åkte hit redan i onsdags, lite p.g.a brist på nöjen och sällskap i Stockholm för helgen, men även för att låna mamma och pappas bil som jag & J ska köra till Sthlm imorgon för att sedan köra tillbaka den i veckan med mina möbler som ska magasineras i deras källare. Sedan flyttar jag in på Gärdet hos My Love!


På tal om det. Här om dagen kom jag fram till en sak som gör mig sjukt cool. En del vill ju kalla vår del av Gärdet för Öfvre Östermalm. Om man vill säga det på engelska blir det Upper East Side. Precis som i Gossip Girl och Sex and the City. Hur häftig är inte jag?


För att återgå till Örebrovistelsen jag håller på med, igår var jag hemma hos Elin och drack öl och lakrits-shots. Sedan for vi till Pitchers för vin och min nya favoritdrink; Appletini. Precis som JD, jag var hemskt sugen på att säga precis som min favoritreplik i Scrubs; "An appletini, easy on the tini please". Jag var precis på väg, innan jag hejdade mig och tänkte "Tänk om bartendern inte har min sorts humor, då kommer jag ju faktiskt få mindre alkohol i den". Det vill man inte. Kvällen slutade som så många andra utekvällar - på McDonalds, där en full tjej plötsligt stapplade in, satte in sin plattång i ett av restaurangens eluttag, kröp ihop i ett hörn, och började platta håret, halv två. Ganska märkligt tycker jag. "Vakten" sade försynt "Ööh... Det där får du göra hemma". "Men jag bor ju inte ens här" stönade fyllot fram. Nähä? Inte på McDonalds? Det där går nog under kategorin suspekt beteende.


På måndag och tisdag ska jag "gå bredvid" i en reception i Årsta (märk väl, INTE Hallunda) på Riksbyggen. Det där stora, fräscha, trevliga och bemannade stället jag berättade om, som jag först trodde att jag skulle jobba på när de istället skickade mig till Stockholms värsta ghetto. Så jag får nästan förmoda att jag kommer jobba där i sommar, men man ska inte ropa hej förrän man skrivit på ett papper när det gäller bemanningsföretag. Men vi får hoppas, och speciellt hoppas på att det är den omtalade deltidstjänsten som jag kommer få. Vem behöver jobba heltid? Ack och ve vad besvärligt, jag föredrar att inte lägga så mycket tid på att jobba.


Idag var jag och hälsade på min farmor i Köping, där lärde jag mig ett nytt ord, ett vad de kallade för "Köping-ord". Ordet lyder: Stånkigt. Det säger man när något är lite besvärligt. Bra ord, eller hur? Jag ska lägga till det i mitt ordförråd, det låter kul, och lite gnälligt. Men hej, jag är ju från Närke.


Ikväll ska jag titta på Benjamin Buttons med mamma och pappa och äta godis!


På återseende!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0