Eclipse

Jag sitter här och känner mig alldeles taggad inför ikväll. Jag har just bokat tre biljetter till Eclipse (Twilights 3:e film för er oupplysta). Och ni som trodde att jag hade kommit över det där, nähänä! Det är liksom den där hopplösa romantikern inom mig som får mig att le och känna mig lycklig och varm inombords av dessa filmer och böcker. Ooh love.

Helgen var förresten finemangers. I fredags kväll umgicks jag med kärlekens familj som var på besök i storstaden, och i lördags förmiddag åkte jag till Öret för en snabbvisit. Det var ju 25-årskalas på G och eftersom alla mina kära var festsugna i helgen så var det värt att åka över en natt. Så i söndags åkte jag hem igen efter en välbehövd MAX-date med Ida & Tessan. Sedan har jag jobbat i veckan och ägnat eftermiddagrana åt att ungefär sitta inne och titta ut på det där nedriga regnet som hindrar oss från att roa oss med utomhusaktiviteter som man SKA göra på sommaren. "Man ska vara glad för den fina sol och värme vi har fått" säger en del. Pyttsan säger jag! Jag har högre krav än så! Jag känner mig INTE tillfreds. Jag hoppas innerligt att jag får mer sol innan sommaren drar sig tillbaka för den här gången.

Jääädrar vad hungrig jag blir hela tiden av att gå upp tidigt på morgnarna och jobba. Det är kvart kvar till lunch och magen vrålar (bokstavligen, den har alltid varit väldigt bra på att ge ifrån sig ovanligt höga ljud) efter min fina Cobbsallad som står och ropar på mig i köket. Det är för övrigt en sallad att rekommendera för er salladjunkies! Och även för er som inte är fans av lätta och kalla maträtter, eftersom den ändå är ganska mastig. Grundreceptet tror jag att jag kommit längre och längre ifrån för varje gång jag gör den, men detta är vad jag brukar ha i:

 

Kyckling

Bacon

Ägg (löskokta)

Avocado

Rödlök

Gurka

Tomat

Sallad

(paprika, färska champinjoner)

 

Och så ska allt hackad i små små bitar, det är lite det som är tjusningen med Cobb!

 

Nu blev jag ännu hungrigare! Nu tar jag tidig lunch.

 

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0