Prestigelös

Jahaja här står jag och slickar ihop 300 kuvert med en vattenpenna. Tack och lov för att den finns. Men hellre slicka kuvert (med penna då) än att inte ha något alls att göra, som igår. Idag har jag dessutom hittat en ny blogg att följa, och det är faktiskt Katrin Zytomierskas. Roligt skrivet, ärligt och oförsiktigt.

Igårkväll gav jag och J oss ut på gatan, ivriga och förhoppningsfulla (okej JAG var ivrig och förhoppningsfull, J - not so much) över att få se de där stjärnfallen det stod om i tidningen. Jorden skulle tydligen åka genom något meteoritsamhälle eller något och det skulle vara 6-8 stjärnfall i sekunden. Jag satt och tänkte hela dagen på vad myspys det s kulle bli, men när vi kom ut såg jag ingenting annat än den där jäkla betlehemsstjärnan eller vad den heter. Den där som tydligen ska leda dig hem var du än är, enligt den där knasiga boken. Hur nu det skulle gå till, igår stod den ju i söder, men jag var ju för bövelen redan hemma.


Nu ska jag göra klart de sista kuverten. Det ska bli kul.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0