Gnällbältet? Va?

Jajaja jag skaaaa plugga snart, ska bara skriva lite först. Jag kom på en sak. Jag kanske gnäller mycket här på bloggen. Men om så uppfattas så är det bara för att jag inte ska gnälla muntligt istället. Detta blir lite utav en gnällportal, för hey jag är ju faktiskt Örebroare, och vi är ju kända för att gnälla. Då är det ju perfekt att jag gnäller av mig lite här istället för att gå runt och gnälla på och om folk. Och let’s face it, hur roligt vore det om jag bara skrev om hur fantastiskt och gulligt allt är hela tiden? Inte så.  Men hädanefter ska jag väga upp gnället genom att varje gång skriva ett Gnäll och ett Hurra! För det finns väl nästan alltid något man stör sig lite på som man känner att man måste få ur sig, till exempel igår kväll när grannen ännu en gång klumpade runt med sina förmodade 150 kilo och roade sig med vad som lät som att flytta möbler, något som händer då och då där uppe. Okej jag bor i lägenhet och kan ta att man hör grannarna med jämna mellanrum, men man måste inte möblera om en gång i veckan som flohabba-grannen verkar göra. Det var dagens gnäll. Dagens hurra är att det är Fredag, att jag ska på shoppingtur med P imorgon och att det är sol idag, vilket gör att jag låtsas att våren är på G!

 

Ni vet hur det är att plötsligt upptäcka något som man gått miste om hela livet och inte hade den blekaste om hur fantastiskt skönt det kittlar smaklökarna (ja jag pratar om godis,  djupare än så var det inte)? Och efter att det går upp för en hur smaskigt det är så känner man varje dag ”vill ha, vill ha, vill ha”? You know the feeling. Jag har just gjort en sådan upptäckt och nu kan jag inte sluta tänka på uppenbarelsen. Jag har för första gången smakat chokladbiten ”Brejk” och nu har jag cravings efter den precis varje dag. Det är min nya favoritchoklad.  Damn it, nu började jag tänka på den igen.

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

hahah ja veet den är asgod ju! Men du, det där med grannar, var glad för att du slipper vakna med ett ryck (sådär så man blir alldeles kallsvettigt rädd) av grannens mobilvibrator som väckarklocka (kl05.00 på morgonen!!!) Inte så kul faktiskt.

2010-02-05 @ 15:12:28
Postat av: Josefine

Vaaaarför har folk på vibrator när de ska bli väckta?!!!

2010-02-08 @ 09:49:35
Postat av: Elin

Jag vet inte..helt sjukt, det är ju det värsta man kan bli väckt av..Men någon däruppe flyttar nu, kan ju hoppas att det är de som har vibratorn som väckarklocka :)

2010-02-10 @ 21:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0