I got the job!

En god nyhet: Hurra för mig, jag fick jobbet! Idag var jag där i några timmar på upplärning och på torsdag ska jag jobba min första dag, hela dagen. Finfint att ha ett extrajobb!

 

En mindre god nyhet: Jag har inte slutat vara snurrig. Det kommer nog aldrig inträffa.

Klanteriet inträffade i början av förra veckan när jag skulle åka till skolan. För att ta sig till skolan måste jag åka till Östermalmstorg och byta till tåget mot Mörby Centrum. Från samma perrong går även tåget (också röd linje) till Ropsten, som åker förbi Gärdet, dvs hem. När jag stod på perrongen och skulle byta till Mörby Centrum-tåget fick jag mycket sannolikt en plötslig amnesi och glömde att jag skulle till skolan och gick på Ropsten-tåget utan märka det. Tåget stannade på Karlaplan medans jag diggade till musiken i min ipod utan att ana oråd. Vid nästa stopp stod det Gärdet, varifrån jag alltså just åkt. Jag hann tänka ”vaihelvete?”, se förvirrad ut, och sakta inse att jag var tillbaka hemma igen. Suck. Jag blev jättetrött på mig själv, korsade perrongen, fick snällt skylla klumpiga mig själv och vänta 10 (!) minuter på nästa, svälja det faktum att jag skulle komma sent första dagen på den delkursen.

 

Jag har förresten funderat på en sak… När man åker rulltrappa, varför går alltid räcket man håller handen på (armbågen för oss bacillrädda) fortare än själva rulltrappan? Armen åker alltid iväg om man åker länge, och om man inte tar ett nytt grepp tror den framför att man försöker pilla.

 

Nu ska jag titta på ”2 ½ men” , imorgon ska jag träna, plugga och försöka hitta kontorspassande kläder till mitt nya jobb!

 

 

 

På återseende


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0