Klantighet nr 18?

Jajemen, ännu en klantighet har inträffat. Jag förstår inte riktigt själv när jag blev så snurrig. Jag brukade ha ganska bra koll och jag tycker mig fortfarande besitta en något överdrivet strukturerad sida, det är bara det att jag glömmer bort den ibland…

 

I måndags när jag skulle åka till skolan satte jag mig som vanligt på tunnelbanan som går Gärdet --> Karlaplan --> Östermalmstog. Vid Östermalmstorg ska jag byta till ett annat tåg. Vid denna färd hade jag inte bara bra musik i öronen utan även en Metro framför mig, där jag fastade för en spännande artikel. Så spännande så jag märkte inte att tåget stannade vid Östermalmstorg. Jag satt kvar, kände att tåget började rulla och funderade lite stillsamt: ”är inte det här tredje gången tåget börjar rulla sedan jag satte mig måntro?”. Jag lät blicken lämna artikeln om hundägare i Vasastan och landa på skylten som säger ”Östermalmstorg”. Ensam som jag var kunde jag inte svära eller säga ”ååååh vad klantigt!!” så ett grymtande och en uppgiven blick fick räcka. Så fick jag snällt sitta kvar på tåget och istället byta vid T-Centralen, något som tog några extra minuter vilket ledde till att jag kom för sent och fick sitta på en hård extrastol längt bak i klassrummet. Klant.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0