Någon som lagt märke till snön?

Hujedamej så kallt det är idag. Jag trodde att mannen min drog ett litet morgonskämt när han efter gissa-hur-många-grader-leken proklamerade att det var 21 minusgrader. Tossigt. På vintern är det ganska okej att klaga på vädret så länge man inte är bitter, och så länge man har för plan att ge upp Sverige och lämna landet för varmare breddgrader inom en planerad framtid. På sommaren däremot är det INTE okej att klaga på vädret. I synnerhet inte om man dessutom klagar på vintern. Jag blir galen när folk gnäller att det är för varmt på sommaren i ett av jordens nordligaste länder.  

I helgen var jag ju alldeles ensam hemma och trodde att jag skulle få lite småtråkigt, men icke då. Hela fredagen ägnades åt Freud och på kvällen promenerade jag i en smått ivrig snövind hem till brodern och miss P för att äta mat och slappa. I lördags gav jag mig ut på stan på jeansjakt i min ensamhet. Jag lyckades dock undvika det ettriga snöfallet genom att hålla mig nästan uteslutande till Åhléns, Gallerian och NK. Till slut fann jag ett par svarta jeans på Filippa K och kan äntligen slänga mina gamla som jag gått sönder på tre ställen och varit inlämnade hos skräddare för att sy ditt nytt tyg. Efterlängtat. I lördags kväll efter en stunds velande om det var värt att ge sig ut i den tilltagande snöstormen gav jag mig iväg på en ny promenad hem till endast miss P (och den lurvige hunden såklart) för mat, melodifestival och marängswiss (som ingen vet hur det stavas, låt oss säga hovmästardessert).

 

Hurra: Nu har vi äntligen äntrat vecka 8 och nu kan jag börja längta på allvar till helgens festligheter!

 

So long!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0