"Ropa inte hej..."

Det är svårt att inte ropa hej när jag ser på sj.se att tåget 2 timmar före och det tåget en timma efter mitt tåg imorgon till Örebro är inställda. Men inte mitt! Det känns som att jag har tur, men man ska inte ropa hej förän SJ (det vill säga vädret) har bestämt sig. Hålla tummarna, hålla tummarna. Däremot har jag redan blivit besviken på grund av att min och Idas skridskoåkning som vi har varit taggade på i flera veckor måste ställas in pågrund av sprickor i isen. Här trodde jag att hela sjön hade fryst igen så kallt som det har varit, men nähä! Så nu ska jag försöka hitta någon som besitter ett par längdskidor med pjäxor i stl 39. Det vore fint tänker jag, men så hörde jag igår rykten om att det ska töa på fredag. Hallå?!

Jippie, om tågen vill gå så betyder det att jag äntligen ska få en turkey-sub från Rosalies Deli imorgon, och vin med Ida!


Kommentarer
Postat av: Storebror Acke

Ni får väl åka skridskor inomhus :)

2010-02-25 @ 16:41:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0