Snor

Freeeedag, woohooo! Inte för att jag har haft en särskilt tuff vecka men ändå! Fredag är alltid fredag. Inte ens är det fest på schemat ikväll, men en fredagkväll kan ju vara så mycket annat än en fest.

För tillfället börjar jag känna mig totalt mentalt slut då jag spenderade 2 timmar i morse med att ha och göra med en dator som inte alls ville samarbeta, vilket ju kan ställa till med ganska mycket i modern tid. Dessutom misstänker jag att gamle herr Snuva börjar smyga sig på mig, that bastard. Därmed känns huvudet som om det väger väldigt mycket. Och när man arbetar med service så finns det ju liksom inte riktigt tid att tillåta sig själv att känna sig som en slapp dammtrasa alternativt ett ballonghuvud. Så varje gång jag blir ensam här i repan och slappnar av i le-musklerna och artighetsansiktet känner jag snoret och huvudvärken börja göra sig påmind. Men nu är det blott en timma och 40 minuter kvar vilket inte är så farligt på detta jobb. Här händer det saker med jämna mellanrum och när det inte gör det så finns en liten Cosmopolitan att roa sig med. Eller blogg.se.

 

Summan av the kardemumma: Det ska bli skönt med en lugn hemmakväll ikväll. Lite mumsmumsmat, lite vin, en rulle och kanske min sista Brejk av de fyra jag köpte på Ica (det var faktiskt ett jättebra erbjudande, jag var tvungen att köpa fyra!!).

 

På lördag och/eller söndag blir det Alla Hjärtans Dag-firande, och junkie som jag är för högtider och speciella dagar så är det en viktig dag. Dock har jag om min Kärlek ännu inte bestämt riktigt vad som hända skall, men väljer mellan något eller två av följande alternativ: äta ute, shoppa loss på skaldjur på Melanders Fisk, ut och äta brunch. Det återstår att se skulle jag vilja säga. Men hur som helst så ska vi nog leka att det är Alla Hjärtans Dag imorgon lördag istället för på söndag, så att man kan dricka vin och drink utan att ha morgondagen att ta hänsyn till.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0