Housewifemardrömmar...

Hej hej hallå där. Då var det måndag igen och det finns bannemig inget värre än att lämna det varma gosiga täcket en måndagmorgon. Ord kan inte beskriva hur besviken jag känner mig på väckarklockan varje jäkla gång den gör sig hörd. Sedan tar det ungefär 45 minuter innan jag blir positiv till livet. Imorse kände jag mig dock inte det minsta utsövd då jag vaknade klockan 02.10 i panik med hjärtklappning. Vad hände? Jo jag hade någon typ av mardröm (När hände det sist liksom?!). Vad utlöste mardrömmen? Svaret är: Desperate Housewives. Fråga mig inte varför jag blev rädd för avsnitten jag såg igår (jag har fastnat totalt och tittar på 2 avsnitt om dagen) men något var det som var relaterat till avsnitten som hemsökte mig inatt. Hu. Jag får väl fortsätta hålla mig till The Hills och Gossip Girl i fortsättningen. Jag är ju trots allt inte 25 riktigt ännu...

Helgen var superlugn med hemmakvällar både i fredags och i lördags, och det kan ju vara fint det med ibland. Däremot har mina festnerver redan börjat se fram emot helgen om 3 veckor. Bra framförhållning eller hur. Då bär det av till Örebrew för att festa med min kära Ida som också råkar befinna sig i Öret den helgen. Jag går verkligen redan runt och längtar, det är fina förväntningar det.

Igår uptäckte jag något vackert, en oöppnad Sex and the City-box på Blocket för 500 kronor, och jag har just för första gången i mitt liv försökt förhandla. Mitt försök är 400 kronor istället för 500 vid snabb affär. Det kändes skumt att pruta. Jag kände mig snål och girig. Men det vore kul om jag lyckas! Annars kommer jag nog köpa den ändå, en tanke som inbringar mig lite extra lycka.


Gnäll: Jag är så sjuuuukt trött på vintern nu. Det räcker. Okejokej, det är jättevackert med snö (snow lover som jag är) och det är definitivt att föredra framför grått slask. Men det börjar bli tröttsamt att frysa och vara ständigt blöt om fötterna. Det tog sitt kulmen igår när jag skulle kliva in i bilen och just när jag böjde mig ner rasade lite snö ner från taket, tog sig in i den lilla lilla glipan mellan jacka och halsduk och förfrös min nacke för en stund. DÅ blev jag irriterad på vintern.

 

Hurra: Att jag fått ett extrajobb där jag trivs, på alla sätt! Och givetvis ett stående Hurra är längtan till partajkalaset med Ida & co vecka 8!


So long


Kommentarer
Postat av: Idoido

Naaaw, läste detta först nu! Blir ju nästan lite rörd stumpan! Vi ska ha så roligt nästa vecka, längtar efter lite Ida-och-Josefine-tid :)

2010-02-17 @ 20:01:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0