Vuxenpoäng

Jag har inte så många vuxenpoäng. Jag kan faktiskt bara räkna dem till tre.


1.    Sambo


2.    Ica-kort


3.    Diskhandskar


Men idag fick jag ett till. Jag har haft en egen praoelev! Här satt jag i min stilla ro i repan i morse och plötsligt kom en tös in och sade att hon praoar här, vilket jag inte hade något hum om då jag bara jobbar onsdag denna vecka. Men helt sonika hade jag en praoelev att ta hand om och visa hur det fungerar på en arbetsplats. Jag var tvungen att fundera en stund på hur jag skulle handskas med detta då jag själv är den typiska lillasystern som har svårt att sätta mig in i en auktoritär roll. Men det var precis som på 90-talet och jag själv var på prao, APU, praktik vad de nu kallade det. Praktikanten fick göra skitgörat, för jag insåg att det finns ingenting annat för en pryo att göra än hämta, lämna, fylla på, ringa. Kul grej det där med prao…


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0