Acne på baken

Jag törs nästan inte säga det, men är det inte en liten liten liten vårkänsla i luften idag i Stockholm? Lite kanske i alla fall? Snön var borta på marken i stan imorse och solen skiner. Jag tyckte mig till och med höra en liten fågel kvittra när jag var på väg till t-banan imorse. Men det kan ju vara lite inbillning, bara för att jag så gärna vill.


Helgen var underbart mysig med god mat, vin, godis, spel och sol. En riktigt mysig myshelg som jag känner redan nu att jag kommer längta tillbaka till när jag behöver en myshelg.

Nu har jag en sådan där härlig tentavecka helt sonika, men jag känner mig ganska lugn ändå då vi idag fick reda på vilket kapitel som kommer vara till grund för essäfrågan. De är rätt schyssta på pedagogiska institutionen i alla fall. Till skillnad mot B-kursen i psykologi när jag läste arbetspsykologi och fick veta att det kan komma frågor på tentan om precis vad som helst från 3 böcker och 18 artiklar, oavsett om det tagits upp på föreläsning eller ej. Det var inte schysst. Heja pedagogiska.

I lördags gjorde jag en undebar sak som får en att må bra, jag köpte mig ett par jeans, Acne blev det denna gång. Dessutom köpte jag en sommarklänning vilket är hälften frustrerande då jag inte kan använda den på några månader, och hälften uppiggande eftersom den får mig att lääääängta ännu mera! Ge hit sommar nu! Speciellt mycket längtar jag till den inbokade resan till Italien. Italien i juli, aaah det komemr vara sååå varmt så en del skulle kalla det för varmt. För mig finns det inget som heter för varmt.



Elin: Jajemen, ett stort fint blåmärke på knäet som nu har blivit gulgrönt, och en öm höft. Precis som en gammal kärring.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0