He ain't heavy, he's my brother!

Hej för fan! Nu var det ett bra tag sedan igen, dåligt av mig, ja fy. Men jag skriver ju mest när jag är på jobbet eftersom jag har en dator framför mig och ibland har lite tid till övers som jag endast kan spendera vid datorn. Och nu har jag inte jobbat på ett tag, därmed denna torka. Men nu är jag här igen, jihoo!


I helgas
(kan man säga så? Det är ju inte helgen som kommer utan den förra liksom) var jag ju som nämnt i Örebro, som kom att bli till en långvisit. Redan i onsdags åkte jag ut på E18 med min vackre man. Tog en liten myskväll med päronen, för att sedan på torsdagskvällen bege mig in till stan för att göra uteservering med kära Marika och Elin. Efter ett glas mumsfillibabba-rosé började det regna och åska så tyvärr fick vi lämna sommarkänslan bakom oss och springa in på Lilla Örebro. Men det gjorde ingenting, för där köpte jag mig nämligen en av de godaste drinkarna jag druckit, en "Raspberry Fudge". Yumyumyum!


I fredags utsatte jag min arm för en vass spruta som sprutade in fästing-vaccin, eftersom jag har för plan att lite då och då vistas i Skärgården i sommar och då det är där de är som mest ilskna de där små jävlarna.


Fredagskvällen
ägnade jag åt nästan hela min familj. Eftersom storebroder den äldre hade en liten vigsel på G på lördagen kom självklart även storebroder den yngre och miss P över helgen. Så den kvällen var det grillning och träning inför min och lillstorebrorsans fagra sång vi planerat ”sjunga” (det är knappt värt att kalla sjunga när man inte kan ta en ren ton) för storestorebrorsan på bröllopsfesten (The Hollies - He ain't heavy). Pappa som kompade på gitarr såg bekymrad ut, och tappade bort sig på ackorden, miss P som har gått på sånglektioner skrattade nedlåtande och hjärligt, och mamma som alltid är så snäll (sådär som mammor är) skrattade högt och hånfullt när vi tog ifrån tårna. Vad grannarna tänkte undrar jag fortfarande. Men jag bjuder på den. Det blev i alla fall en succé på festen, vi sjöng den till och med en gång till framåt småtimmarna. Men mest var det nog vi själva som tyckte det var så roligt så vi inbillade oss att alla ville höra en repris.


Det var en lyckad lördag med alldeles för mycket av allt: smarrig buffémat, efterrätt, vin, öl, likör, lite mera vin, och till och med whiskey (!).


Denna vecka
är fullproppad med hemtenta och jobb. Jag jobbar alldeles för mycket för att ha en hemtenta som ska hinnas klart, men nu börjar jag se ljuset faktiskt, och tur är det för imorgon blir det inte mycket gjort. På förmiddagen ska jag på intervju för ett sommarjobb på 3 veckor som jag tänkte komba med detta jobb. Och på eftermiddagen så bär det återigen av till Örebro, för på lördag är det 25-årsfest för kära Marika! Wohooo! Så då blir det ut och rulla hatt, skaka de lurviga, göra stan osäker och allt vad det kallas.


Kommentarer
Postat av: Miss P

sång? hehehe...skrattar fortfarande..vad är oddsen att två personer och en gitarr lyckas köra på tre olika ton(van)arter.. vilken underhållning!Längtar efter att se filmen!Och stackars K som fått sin love me tender förevigad trots vilda protester..Nu sitter jag på Mallis och firar mammas födelsedag vid poolen..supernice!Vi får jämföra bränna när jag kommer hem..hehe..

2010-06-02 @ 17:41:40
Postat av: Storebror Acke

Fästingvaccin? Trodde bara det var vovvar och kissar som fick det

Vem är hypokondrikern i familjen egentligen? Hehe :)

2010-06-22 @ 07:20:14
Postat av: Josefine

...och stockholmare

2010-06-24 @ 20:51:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0