Heja Tone!

Hej och välkommen till fredagen, en dag då de allra flesta besitter en härlig och fin fredagskänsla. Jag sitter här ganska så för mig själv på jobbet denna fredag och så gott som väntar ut timmarna. Då flesta har passat på och skaffat sig en klämdag idag (som för övrigt blev lite sådär småskojsigt när jag sade det i telefonen till Oslos receptionist, eftersom klem betyder kram) så är det väldigt folktomt här på jobbet och jag har nästan inte haft något alls att göra utöver att svara i telefonen några gånger. Men jag jobbar bara 4 timmar idag och är ovanligt seg och slö i hövvet så det går ingen vidare nöd på mig.

Efter jobbet går jag raka vägen hem till brorsan där mamsen, pappsen och älsklingen är samlade. Och såklart brorsan, P och lurvhunden eftersom de bor där. Det var värst vad ofta päronen är och hälsar på nu för tiden tänker du, men i helgen fyller ju käre farsan år och vill fira den här med oss i Sverigen vackraste stad ...Eller vad vet jag, jag har ju bara bott i två städer. Men jag tror att Stockholm slår de flesta ( i Sverige alltså).

Jag är lycklig, för Tone har sagt att det ska bli sommarvärme i helgen. Nåde henne om hon ljuger! Jag ska vara ute hela långa dagarna ända tills jag OD:ar av sol!

I onsdags invigde jag ett utav sommarens bästa attribut: Uteserveringen! Jag, J, kompis till J och 2 polers till mig, Anna och Carro gjorde som alla andra Stockholmare den kvällen, satte oss ute på Medis och drack öl och rosé. Som tur var valde vi 54:an och inte Snaps som annars är det heta alternativet. På Snaps brann det så där fick man inte sitta länge. Himla trevlig kväll med superduper sällskap!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0