Tjat, tjat, tjat

Imorse kändes det lite som minusgrader ute när jag gick till jobbet. Hallå det är maj!! Just det gör mig lite bitter och sur på landet Sverige. Var är våren? Jag tycker om våren. Jag vill ha våren nu!

 

I lördags var jag på shoppingrunda med P, och allt som finns i klädbutikerna är vår- och sommarkläder. Jättefina och jättekul och allt. Men jag vill inte köpa när det känns som att jag måste vänta i 3 månader innan jag kan använda det. Nu gnäller jag, jag vet. Men det känns ju lite oacceptabelt att det är såhär kallt, eller hur? Lite sur erkänner jag att jag är, men jag ska inte gnälla av mig här inför er fina läsare bara för att jag är väderbitter. Det blev ju trots allt en klänning köpt ändå, och ett par skor lyckades bli inspanade, som jag tror att jag ska gå och köpa på väg hem efter jobbet idag. Det är ju kul på det sättet att man drömskt kan titta på det nyinhandlade och tänka att någon gång… någon gång blir det nog sommar.

 

I veckan är det plugg inplanerat, och träning. Beach 2010 närmar sig ju SAKTA med säkert vilket innebär Skärgården och Italien! Visserligen tror jag att det räcker med att bara råka bära hårfärgen blond i Italien. …Tur att jag har med mig 2 storebröder och en pojkvän som kan skydda mig mot strandbroilers. Men på onsdag blir det roligare än plugg och träning, då ska jag After Worka, en finfin tradition som återkommer efter att en AW-kompis kommit tillbaka till landet efter en lååång resa.

 

Jag fick just en bulle igen av min chef. Jag har tur som har en så snäll chef. Jag tror att hon vill göda mig. Inte döda. Göda.

 

Nu slutar jag om en timma, så nu ska jag ägna resten av tiden åt att innerst inne drömma mig bort till sommaren, havet, grillen, uteserveringen, rosén, ledigheten, klänningarna, svetten. Mmmmmmm.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0