Grillning? Kanske. Fredagsrödvin? definitely!

Jippi Hurra då var det fredag igen! Denna fredag har jag gjort till lite utav en såkallad för-helg-dag. Gick upp kl 9, åt massor med god frukost, länge, spelade kort till morgonkaffet. Sedan traskade jag och min älskling upp på stan för att leta VÅRkläder (vilket verkar vara omöjligt då det bara finns sommarkläder i alla butiker och idag känns det mer som vinter). Dock förstör jag lite mitt helgpepp genom att jobba en sväng också, men bara 13-17, det överlever jag. Dessutom är det inte så mycket att stå i på fredagseftermiddagar så jag ägnar mest min tid åt att spela Spindelharpan, som trots sitt skrämmande namn är väldigt roande (men då måste man spela på medel-nivå, inte enkel). Ett hett tips till er därute som behöver fördriva tiden framför en dator. Det är nästan lite beroendeframkallande för när man inte klarar den så måste man spela en gång till, och en gång till, ända tills den går ut.

 

Ikväll är tanken att vi ska grilla. När vi vaknade imorse blåste det storm utanför fönstret. Inte det ultimata grillvädret. Men vi är optimistiska och tror att vindjäveln ska ge upp framåt kvällen och troligtvis kommer det fler hungriga och törstiga som vill vara med och grilla, dricka öl och spela spel.

 

Just nu sitter jag och längtar efter den där fantastiska företeelsen: fredagsvinglaset, det där halvfulla glaset med rödvin som man får hälla upp när man kommer från jobbet en fredagseftermiddag.  Och så låtsas jag att jag har jobbat 8–17 hela veckan och spelar utmattad. Mmmm. Men vaddå, jag jobbar ju i alla fall till 17 en fredag, det borde väl räknas för att få smutta förnöjt på fredagsvinet?

 

Imorgon ska jag ut på nytt försök och leta vårkläder med miss P, som är den perfekta shoppingvännen. Hon är en sån där som hittar guldklimparna vi andra missar. Plagg som kan se halvmystiska ut på klädgalgen men som gör succé på den egna galgen. Vad lördagskvällen har att erbjuda vet jag inte riktigt än, det återstår att se.


Glöm förresten inte att gå in på min länk och haka på i min fina insamling, eller skicka den vidare till andra som kan tänkas vilja bidra till något viktigt. Och som sagt (det tåls att upprepas) säg till alla goa gubbar att ta sig i kragen och gå på undersökning. Ju förr desto bättre!!

 

Länken:

http://www.cancerfonden.se/sv/mustaschkampen/Kampa/Insamlingar/?collection=2964

 

(Jag har redan fått in hela 500 riksdaler, wohoo!)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0