Valborg i Skärgården

Hej hej hallå Dagboken, för att citera Bert Ljung.

Nu var det ett tag sedan det hände något här och det får jag ursäkta så mycket för. Eftersom det i skrivandets stund är måndag får det bli ytterligare en helguppdatering.

 

I fredags var det ju som bekant Valborgsmässoafton. Och var firar man in våren som bäst, om inte i självaste fantastiska Skärgården. Efter jobbet åkte jag och min söte kille till Värmdö för att spendera kvällen och natten med ett litet gäng hos en klasskompis till J. Där var det grillning vid havet, och lite utav vad jag brukar kalla en mysfest: Man äter och dricker, men man är inte vild, utan ganska samlad. Mycket mysigt.

 

I lördags var jag bjuden till ytterligare en inflyttningsfest som jag hade taggat på ända fram till fredagen. Men när lördagen väl föll in anlände även den totala slöheten. Jag var dock inte lika bakfull och illa däran som förra helgen, men ibland blir man ju bara så totalt seg och sliten efter ett partaj, och en mysig hemmakväll med J lockade något så oerhört mycket. Och när man är som mest sugen på en myspysig hemmakväll, det är då man uppskattar den som mest. Summan av kardemumman: Lyckad helg även denna gång! Dessutom fick jag privilegiet att må bra igår på söndagen, vilket brukar resultera i att man känner sig pigg till och med idag. Något som kan vara till en absolut fördel eftersom jag i eftermiddag ska på föreläsning om Kvantitativ forskning, något utav det kanske tråkigaste som finns i hela vida världen. Jag ska inhalera kaffe som en kaffekamel innan jag går dit. Och så ska jag låtsas att det är intressant, det kan funka.

 

Tack och hej leverpastej (jag fortsätter citera Bert).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0