Ägg!

Okej... nu är allt väldigt oklart. Detta inlägg är tillägnat er som har för plan att göra efterrätten jag skrev om i förra inlägget, alternativt er som undrade vad sjutton jag svamlade om angående äggen!
Enligt det receptet jag fick av min kära mor stod det nämligen 2 dl äggulor, något jag fann mycket märkligt och ringde därför och frågade om det stod fel. "Ska det inte vara 2 st äggulor?" Nej lilla Jossan skrattade min mamma. Jag halverade som sagt receptet, och tog 3 st äggulor, utan att mäta om de fyllde ett dl-mått. Därav äggsnacket. Nu ser jag att i det recept jag kopierat in som kommer från samma källa där min kära mamma hittade receptet, där står det ju 2 ST ÄGGULOR! Var gick det fel? Och vilken information är rätt och riktig? Ingen som vet.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0