Smurfa in på smurfalizer.se!

Jag kan inte sluta fnissa. Jag har hittat tidernas roligaste hemsida. Nej nu överdriver jag lite, jag är så uppe in the moment och just nu känns denna hemsida som Guds gåva till världen. Jag kommer nog tröttna snart, men inte än!
http://www.smurfalizer.se/
Man kan alltså skriva in valfri hemsida, så förvandlas dess innehåll till smurfspråk, vilket är oerhört roande för oss som vuxit upp med dessa fantastiska blåa varelser! Särskilt roligt blev det när jag skrev in expressen.se. Här följer ett utdrag på rubriker från förstasidan:

Smhi: Nu smurfar ishavskylan

Så här smurfar det ut när kriget har kommit. Expressens Mats Larsson smurfar från den sönderbombade ön Yeonpyeong.

Här smurfar Reinfeldts nya rekordsiffror. Moderaterna smurfar större än S och V tillsammans. Aldrig tidigare har Moderaterna smurfat så stort stöd. Smurfa Och Rösta!




Hahaha, ovanligt roligt, eller hur? (Jag vet att rubriken om Sydkorea i sig inte var så rolig, men om vi tar den från sitt sammanhang så var det en ganska rolig mening tyckte jag...)
Igår på "Rörelseanalys" på cirkushögskolan var det riktigt roligt faktiskt. Läraren (koreografen) för detta tillfälle hade mer förståelse för att alla inte var graciösa, och att vi inte tog det på blodigt allvar, och vi lekte inte "kom alla kycklingar" eller vad det heter, som förra veckan. Då är det nästan så att CSN-lånet känns lite som slöseri. I slutet av gårdagens lektion fick vi gruppvis uppträda inför de andra. Vi skulle själva hitta på ett slags dans(!)nummer som i tystnad skulle framföras (till musik). Ett möte, en överraskning, en stillsamhet och ett avsked skulle vara med. Vårt nummer gick ut på att de två andra dansade fint och graciöst, när plötsligt jag kom in och störde med att köra Saturday-night-fever-moves... typ. Mycket vackert. Vi framkallade många skratt i alla fall, och det är huvudsaken tycker jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0