Hejdå Örebro, och tack för denna gång!

Då får jag tacka för mig och min synnerligen trevliga vistelse här i Örebro. Tyvärr börjar den nu lida mot sitt slut. Men man ska sluta när man ligger på topp brukar man säga.

 

En kort resumé:

I fredags var jag hemma hos ElinPelin med ett helt gäng tjejer. Vi fick sminka av oss och sminka oss på nytt då Tessan var där och hade Mary Kay-demonstration. God vän som jag är köpte jag mig en foundation. Inte för att jag går på allt som försöks säljas till mig, utan för att jag kom på att det kan vara bra att även ha en foundation i flytande form (kör annars uteslutande med mineralfoundation) under vinterhalvåret eftersom jag blir en såda torris i facet på grund av den onda och torra kylan som florerar dag ut och dag in här i Sverige.

 

I lördags slappade jag mest på dagen (och letade efter saker i förrådet som vanligt när jag är här och hälsar på), och på kvällen mysfestades det och åts mat hos Tessan. Utan att gå ut till och med! Det tycker jag är ett gott tecken på att man har trevligt. Jag vet inte om jag har blivit gammal, om det är tvåsamheten eller vad det handlar om, men jag kände liksom inget sug efter att gå ut och se en massa dyngfulla jobbiga jävlar som stöter på allt och alla när klockan börjar närma sig två. När man träffar sina goa gummor så sällan så är det ju trevligare att uuuumgås än att tappa bort varandra på Ritz liksom. Vad gammal jag låter. Men jag är faktiskt snart 25 och sambo, jag får tycka så.

 

Idag tog jag tjuren vid hornen och åkte till tandläkaren, eftersom jag går i Köping så var det en fin idé att passa på när jag var här i Öret tänkte jag. Det gick finemang förutom att jag ska tillbaka i mellandagarna och plocka ut den lille visdomstanden som bråkat med mig de senaste dagarna. Tydligen växte den snett och ville mest in i kinden istället för rakt ner, så bort med den! Det blir kul det, jag som tycker det är oangenämt att skrapa med den där illasinnade lilla skrapan. Men jag ska vara tuff. Det är ju faktiskt bara en tand, det hade kunnat vara värre. Jag är ju fortfarande en frisk typ :)

 

På väg hem från Köping gjorde jag något ovanligt, jag köpte mig ett par skridskor! 299:- på Coop Forum! Det är ju så myspys att åka ut och glida (vet inte om jag skrider så som namnet påvisar) på isen en solig vinterdag eller romantiskt flaxa runt Kungsträdgårdens spolade bana en decemberkväll. Jag återupptäckte mysigheten förra året, men då klämde jag ner fötterna i mammas stenhårda grillor från 1969, vars skosnören föll sönder när man tog i dem. Så jag tänkte att det skulle bli en lite trevligare upplevelse i år utan att behöva lida på grund av fotsmärta.

 

Imorgon bitti bär det av hem till Stockholm igen, och veckan kommer bestå av hemtenta dagarna i ända.

 

Tack och hej, leverpastej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0