Hjälp mig välja!!

Nu är glada veckan slut slut slut, hemtentorna kastas ut ut ut (i inlämningsfacket på skolan)! Igår spred sig en mysig känsla i min kropp. Jag skrev klart min hemtenta. Precis innan det hade jag den sista opponeringen på vår lilla studie (som lämnades in förra veckan), och jag fick reda på att jag blev godkänd på statistikuppgiften (jag halvljög sist jag skrev det, jag fick komplettering, men det var bara en liten grej jag hade glömt mitt i all tristess så jag tyckte att jag hade fått godkänt ändå, men nu är den verkligen godkänd)! Jag firade på ett mysigt vis genom att kura ner mig i soffan med vår nya filt (oh my god vad jag älskar den, den är gosigare än ett lamm!!), slötitta på TV och bara njuta av att inte ha något skolarbete hängandes över mig! Mer firande blir det ikväll med min goding, lite god mat och dryck. Jag ska nog till och med slå på stort och göra en efterrätt som kallas ”Parfait Surprise”, en parfait med Mariannegodisar. Jag återkommer med recept om den blir en succé.

Just nu sitter jag på jobbet, jobbar endast tre timmar idag eftersom det är halvdag och jag redan jobbar halvdagar. Det där gick inte riktigt ihop… Jag brukar jobba 12-17, men idag bara 12-15. Nu har dock min konsultchef bestämt sig för att vi tjejer som jobbar i receptionen inte får surfa på arbetstid, vilket är en helt vanlig regel (visserligen känns den som en regel för barn), men som blir till en någorlunda skum regel eftersom det är ganska mycket dötid här. Tydligen har någon av de andra tjejerna föredragit att surfa framför att utföra arbetssysslor, för ibland finns det ju riktigt mycket att göra. Men idag när ungefär alla har gått hem redan och jag sitter här för mig själv i en tom reception kan jag tycka att denna nya regel är lite obefogad. Men jag bryter inte mot den för det, nejdå. Jag skriver detta i Word, sedan får jag väl klistra in det i bloggen när jag kommer hem eller något. Smart Josefine!

Förresten. Nu är det på gång att hända! Jag börjar fundera på att köpa en ny mobil. En del av er vet ju redan att jag nu har en ganska gammal modell just nu. Problemet är att jag har fäst mig vid den, den är ju så söt. Men jag börjar inse att det kanske är dags att skaffa en lite tunnare och modernare.

Det här är alltså min befintliga modell, visst är den söt. Hur ska jag kunna skiljas från den?



Men det är inte lätt att skaffa sig en ny ska jag säga dig. Jag vet ingenting om sånt här! Och jag vill inte betala massor för en jäkla telefon! Då finns det ju roligare saker att lägga pengar på. Därför har jag eftertänksamt fått stryka iPhone ur listan på telefoner jag vill köpa. Men här är de jag funderar på, någon som har något tips? Jag tänkte gå till en butik imorgon och fråga vilken jag ska ha, men det känns ju lite mer trovärdigt när orden kommer från någon som inte är försäljare. Någon? Tips? Ja kom igen då!


Alternativ 1, Ericsson Xperia x8:







Alternativ 2, HTC Wildfire:







Alternativ 2, Nokia 5230:






Alternativ 4, Nokia x3, touch and type:



Hjäääääälp mig!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0