"Med Kroppen som Pedagogiskt Verktyg"

Jag har fått en bulle på jobbet! Tänk vad en liten (eller egentligen ganska stor) bulle kan göra med en dag. Jag som var så ledsen att vår förra office manager har slutat (hon som alltid köpte bullar och glass till mig), men nu har jag visst fått en ny bullmamma! Jippie! Så jag har precis tryckt i mig lunch, bulle, kaffe och clemmis, allt på ca 45 minuter. Nu är jag mätt. Men idag finns tid på jobbet för att plugga, så idag har jag plöjt igenom en sådan där härlig artikel (pluggtid hemma i förmiddags inräknat). Det känns alltid så härligt produktivt när man har hunnit med att både plugga och jobba på en och samma dag. Då kan man somna med den där goda känslan av att känna sig duktig.

Okej… jag ska försöka berätta om den där delkursen som är lite skum. Den går alltså som tidigare nämnt på Dans- och Cirkushögskolan på KTH och vi är ca 10-15 st i klassen, varav hälften av oss är som jag och kommer från Stockholms Universitet och går någon slags Personal- eller beteendevetarutbildning. Den andra hälften är typ teater- och danspedagoger och verkar inte riktigt tycka som jag på de flesta punkter om vi säger så. De vill liksom gärna gå in med extremfeministiska och kommunistiska synvinklar här och där så fort något ska diskuteras (nej nu överdriver jag lite, men det lutar mycket åt det hållet). Som tur är så är det en gäng tjejer som precis som jag upplever detta som lite för flummigt, men ändå roligt och en skön kurs att ha vid sidan av den tuffare.

Vad vi gjorde förra veckan på dessa kurstimmar? Jo alltså… På schemat stod det improvisation… Vilket betydde att vi i strumplästen skulle gå runt i ett rum med spegelvägg, balettstång och rep i taket (för akrobater) och ja – improvisera i par. Jag skulle typ knuffa lite på axeln på min kompis, så skulle denna person reagera på valfritt sätt. Ja ni fattar. Inte? Nej inte jag heller. Men vi flummade runt lite där inne och låtsades dansa (jag fick höra av en total främling jag såg ut som Bambi), medans teaterpedagogerna tog det på största allvar och gjorde hela dramaföreställningar av sina improvisationer med inlevelse till max. Värst med detta var att allt skulle ske under tystnad. Kursen heter ju som sagt ”Med Kroppen som pedagogiskt verktyg”, varför man alltså skulle visa allt man kan säga med bara kroppen och blicken. Min största utmaning var att hålla mig för skratt. Men, kul hade vi alla fall!

Imorgon ska jag träffa min kumpan i B-uppsats och sitta hela dagen och knåpa ihop en början. Lite skumt kan jag tycka att det är att skriva 3 uppsatser i följd, den ena större än den andra. Tanken är ju fin – att vi ska träna upp oss inför den store C-uppsatsen, vilket är till fördel. Men samtidigt anar jag att man kommer vara trött på det redan innan man börjar med den. Hmpf.

Skrev jag förresten att jag har köpt ny mobiltelefon? Nej minsann jag tror inte det jag! För en vecka sedan idag skaffade jag mig en modern lur, det blev en HTC Wildfire, ungefär så nära iPod man kan komma för oss som inte vill lägga 7000:- på en nalle.  Det är en jättebra telefunk, som jag varmt rekommenderar till den som är på jakt! Självklart blev det förresten en vit. Det har ju blivit lite utav min grej, det är den tredje telefonen i rad jag har som är vit. Jag är ju väldigt vit själv liksom, den passar mig bra. Ungefär samma nyans som min vinterbleka hy, hahaha.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0