Nu är kalla vintern här här här

Behöver jag nämna det oundvikliga? Det som nästan alla skriver på Facebbok, i tron om att de var de första som lade märke till det. Oj vad det snöar. Shit vad det snöar. Jag vet inte hur det ser ut i Örebro just nu men här i Stockholm är det crazy! Snöfallet är inte så mycket till fall, utan mer en vertikal företeelse (en mycket snabb sådan). Som tur är så bor jag ju typ bredvid tunnelbanan och från tunnelbanan till jobbet är det ca 200 meter så jag överlevde denna dag. Värre blir det imorgon när jag ska till bibblan på skolan, den är inte lika nära tunnelbanan. Men det kanske är 25 plusgrader, sol och vindstilla imorgon! Tänk positivt och varmt så fryser man inte lika mycket.

På tal om äggen. Det ska nog vara två stycken, det borde ju vara så att skaparna av hemsidan insåg sitt misstag och därmed rättade till det. Med det sagt kan jag avrekommendera efterrätten ifråga, för om det ska vara ännu mindre ägg betyder ju det att smaken av grädde blir ännu mer påtaglig.

På torsdag börjar min nya delkurs. Om jag inte har berättat om den förut så kan jag säga att den är ganska halvflummig. Den heter något i stil med ”Kroppen som pedagogiskt verktyg” och jag tänkte mig när jag valde den att det skulle ha att göra med lite retorik och kroppsspråk och sådant, men misstänker nu efter att ha läst kursplanen att det är lite mer flum än så. Det verkar dock vara väldigt roligt, och kursen hålls på Dans- och clownhögskolan vid KTH. Bara det liksom! Vi får ju välja en av våra delkurser, medans den andra som man läser parallellt är obligatorisk, och den obligatoriska kursen är ju att skriva B-uppsats. Just eftersom kurserna så olämpligt löper vid sidan av varandra så resonerade jag som så att det kunde vara skönt att ha en lugnare myskurs vid sidan om för att kunna lägga ner mer tid och energi på B-uppsatsen. Så. Nu har jag rättfärdigat mitt val, och förklarat hur det ligger till för er som kommer tycka att jag gör flummerier i skolan när jag senare kommer berätta om vad för roliga saker jag gjort på mina ”praktiska övningar” som det står på schemat. Och tänk även på att jag ska skriva C-uppsats i vår, då är det slut på det roliga och flummiga minsann!

I helgen ska jag göra något jag inte brukar göra. Min käre sambos farmor har fyllt halvjämna år och vill fira med sin släkt, varpå vi är medbjudna på någon slags båttur. Så mycket mer specifikt än så är det inte, vidare information har inte riktigt nått fram. Men en båt är det, som går lördag kväll, där man äter middag, sedan sover på båten, som sedan ros i hamn söndag förmiddag. Jag har i alla fall fått klart för mig att det inte rör sig om en sådan där fyllebåt för fjortisar eller läskiga tanter i leopardtights, som i den där ohyggliga dokusåpan ”Färjan” (jag blev rädd bara av trailern, och där fick det vara nog). Nej denna tur ska vara till för vanliga människor har jag förstått.

I eftermiddag ska jag göra ytterliga en sak som jag inte har gjort på ungefär fem år. Jag kanske ska köpa mig en ny mobiltelefon! Det känns väldigt konstigt, jag vet inte riktigt hur man beter sig vid sådana tillfällen. Men jag vill i alla fall tacka så mycket för alla kommentarer jag fått av er med tips och råd inför inköpet. Nu var jag ironisk. Men lämpligt nog har faktiskt min gamla hederliga telefon busat lite med mig idag, varit lite glapp och så. Det måste vara ett tecken på att det är dags, det är ju inte utan att man känner sig lite osäker på om jag verkligen ska ta detta stora steg. Jag drabbas ju lätt av lite separationsångest när jag lämnar ifrån mig saker. Men jag ska inte lämna min fina gamling för det, han ska få bo kvar hos mig trots att han inte används.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0